expansievat blijft overstromen

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Re: expansievat blijft overstromen

Bericht door Blackrix » za jul 06, 2013 21:15

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Prelude, bij normale snelheden en toeren geen probleem, bij een hogere belasting (tijdje 120 km/u) ging de temperatuur omhoog. Bleek de radiateur te zijn die deels verstopt was. Na het vervangen van de radiateur geen problemen meer.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Re: expansievat blijft overstromen

Bericht door Goelette » zo jul 07, 2013 18:59

Ik heb vandaag een proefrit van meer dan een uur gemaakt door het warme, zonnige, limburgse landschap.
Ik heb langzaam door dorpjes gereden, in de 5 en in de 3
ik heb snel over de autoweg gereden in de 4 en in de 5
ik heb zo hard mogelijk over een bochtig weggetje gejaagd in de 2 en in de 3.
ik heb voor stoplichten stilgestaan
Het expansievat bleef op een normaal peil tussen min en max in, de temperatuurmeter bleef netjes vlak onder het midden.
Het heeft er dus alle schijn van dat de radiateur niet meer zoveel koelend vermgen heeft als dat hij ooit had, en dat de geperforeerde plaat in mijn bumper teveel de koele buitenlucht belemmert. Bij de originele motor heb ik daar nooit last van gehad, maar die werd natuurlijk niet zo warm en was wellicht ook gewoon beter.
Omdat ik deze radiateur sowieso niet zo vertrouw, ook niet nu hij zo lang achter elkaar goed bleef, ga ik toch maar een nieuwe monteren. Er zijn zowel lamellen beschadigd en ik vertrouw ook de vulhals niet (plastic).
Dat stond al op de planning maar wordt nu dus wat sneller uitgevoerd. Tevens komt de geperforeerde plaat niet terug, maar iets dat meer open is. Racegaas is uit volgens mij, wat stopt men er tegenwoordig in?? :)

Gisteren toen ik met kokend expansievat langs de weg stond, viel me wel een losgeschoten vacuumslang op. Die zat voorheen wel gewoon vast, maar zal zeker al wat gescheurd zijn geweest. Die heb ik ook gemaakt (voor de proefrit) en ik heb de hele dag geen last meer gehad van schommelend stationair. Ook dat lijkt dus opgelost. Fingers crossed...\

Allemaal bedankt voor het meedenken en de goede suggesties!!
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

Plaats reactie