probleem opgelost
probleem opgelost
Opgelost!
Laatst gewijzigd door hondafreak1983 op wo mei 16, 2012 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Ik heb dat namelijk met mijn Honda. Hij heeft voldoende trekkracht en alles en met de rem erop bij het stoplicht in het * of L is geen probleem, hij wil wel gaan. maar als ik dan rem los laat begint die te rollen. Geef ik echter gas bij, dan lijkt het even of de motor compleet uitvalt (alsof je een fout maakt met de koppeling als hij handgeschakeld zou zijn...) en daarna pakt die gelukkig ineens weer.
Het voelt echter niet betrouwbaar en het is ook niet lekker voor het comfort. Is dit wat jij ook had? en hoe heb je dit dan opgelost als ik mag vragen?
Voor jou probleem weet ik helaas geen oplossing, aangezien ik dit nooit gehad heb.
Groetjes Stefan
Het voelt echter niet betrouwbaar en het is ook niet lekker voor het comfort. Is dit wat jij ook had? en hoe heb je dit dan opgelost als ik mag vragen?
Voor jou probleem weet ik helaas geen oplossing, aangezien ik dit nooit gehad heb.
Groetjes Stefan
ja het leek er precies wel op al had ik het stationair draaien en dan lichtjes gasgeven ook (kan niet met de wagen rijden momenteel)
heb stationair toerental en onsteking wat bijgeregeld. ik denk dat het nu gedaan is, maar kan zijn dat het er wel mee te maken heeft dat hij stilvalt bij het willen rijden.
grtn
heb stationair toerental en onsteking wat bijgeregeld. ik denk dat het nu gedaan is, maar kan zijn dat het er wel mee te maken heeft dat hij stilvalt bij het willen rijden.
grtn
Ik denk dat het bij mij te maken heeft met de automaatbak. Deze slipt namelijk bij hogen toeren in de overdrive OD. De andere twee versnellingen slippen niet, maar zowel in sterretje als L heb ik zeg maar een soort van dood punt direct bij een beetje gasgeven. Erg ongemakkelijk.
Bovendien is het zo dat ik dit niet heb als ik de choke iets uittrek, dus als ik continu boven dit dode punt blijf met toeren maken. Erg vervelend!
Groetjes
Bovendien is het zo dat ik dit niet heb als ik de choke iets uittrek, dus als ik continu boven dit dode punt blijf met toeren maken. Erg vervelend!
Groetjes
denk het niet, bij mij toch niet, het toerental staat vind ik al redelijk hoog als het in N staat. als je hem dan in de stand zet om te gaan rijden zakt het natuurlijk wel maar volgens mij nog meer dan hoog genoeg.
kan misschien wel aan de CO schroef liggen dat die te weinig open staat, (heb nog niet gekeken maar dacht dat ik vorig jaar bij de mijne gemerkt had dat deze dol draaide dus kan hem waarschijnlijk niet meer verzetten).
kan misschien wel aan de CO schroef liggen dat die te weinig open staat, (heb nog niet gekeken maar dacht dat ik vorig jaar bij de mijne gemerkt had dat deze dol draaide dus kan hem waarschijnlijk niet meer verzetten).
-
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
- Locatie: Heijen
Hoi
beginnen bij het begin, alle basis gegevens controleren, ervan gewisse dat je goed bougies hebt (geen champion meuk) maar NGK
geen lucht/vacuumlekkage, dan ontsteking perfect afstellen (ook vacuumvervroeger controleren op werking) daarna HC en CO controle en afstellen, let wel automaat afstellen in z'n vrij maar controleren in zijn versnelling (toerental en co)
verder kan het niet veel zijn,
automaat bak is geen issue in deze.
ronny
beginnen bij het begin, alle basis gegevens controleren, ervan gewisse dat je goed bougies hebt (geen champion meuk) maar NGK
geen lucht/vacuumlekkage, dan ontsteking perfect afstellen (ook vacuumvervroeger controleren op werking) daarna HC en CO controle en afstellen, let wel automaat afstellen in z'n vrij maar controleren in zijn versnelling (toerental en co)
verder kan het niet veel zijn,
automaat bak is geen issue in deze.
ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Hoi Ronny,
goed advies :)
Niet dat ik zou weten waar die dingen allemaal zitten of ingesteld moeten worden ha ha.
ik heb overigens wel een sissend probleem in de motorkap (dus een vacuumprobleem dacht ik).
Het lijkt te komen van het T-stukje wat zich bevindt tussen grote luchtslang naar luchtfilter, caburateur???? en ergens onderin het blok? (heb er echt weinig verstand van dus excuses als ik onzin praat). Ik heb eens een hele middag hiermee gespeeld maar kan niet echt een lek vinden! .. misschien toch nog maar ns goed zoeken. Als ik het T-stukje lostrek terwijl de motor loopt vind de motor niet zo leuk .. valt die uit haha!
Groetjes Stefan
goed advies :)
Niet dat ik zou weten waar die dingen allemaal zitten of ingesteld moeten worden ha ha.
ik heb overigens wel een sissend probleem in de motorkap (dus een vacuumprobleem dacht ik).
Het lijkt te komen van het T-stukje wat zich bevindt tussen grote luchtslang naar luchtfilter, caburateur???? en ergens onderin het blok? (heb er echt weinig verstand van dus excuses als ik onzin praat). Ik heb eens een hele middag hiermee gespeeld maar kan niet echt een lek vinden! .. misschien toch nog maar ns goed zoeken. Als ik het T-stukje lostrek terwijl de motor loopt vind de motor niet zo leuk .. valt die uit haha!
Groetjes Stefan
-
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
- Locatie: Heijen
hoi stefan
effe een keer in heijen langskomen dan gaat het goed komen
is maar uurtje vanaf eindhoven
ronny
effe een keer in heijen langskomen dan gaat het goed komen
is maar uurtje vanaf eindhoven
ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Dat lijkt mij een lek membraampje in je acceleratiepomp op je carburateur... Of in ieder geval een probleempje daarmee..Steff86 schreef:Ik heb dat namelijk met mijn Honda. Hij heeft voldoende trekkracht en alles en met de rem erop bij het stoplicht in het * of L is geen probleem, hij wil wel gaan. maar als ik dan rem los laat begint die te rollen. Geef ik echter gas bij, dan lijkt het even of de motor compleet uitvalt (alsof je een fout maakt met de koppeling als hij handgeschakeld zou zijn...) en daarna pakt die gelukkig ineens weer.
Het voelt echter niet betrouwbaar en het is ook niet lekker voor het comfort. Is dit wat jij ook had? en hoe heb je dit dan opgelost als ik mag vragen?
Voor jou probleem weet ik helaas geen oplossing, aangezien ik dit nooit gehad heb.
Groetjes Stefan
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973