Pagina 2 van 4

Geplaatst: ma nov 28, 2011 17:56
door Robert Itr
http://auto.marktplaats.nl/honda/507316 ... nd=12&fs=1

Moet nog een tijdje staan,maar 500 euro?!

Geplaatst: ma nov 28, 2011 17:57
door Blackrix
Klopt, en die afgrijselijke velgen en achterspoiler moeten eraf.....

Blackrix

Nog slechter nieuws

Geplaatst: wo okt 31, 2012 18:49
door minimonster
Kijk, Lees en Huiver

http://fehac.nl/actueel



Groeten Marko en Esther

Geplaatst: wo okt 31, 2012 19:19
door Goelette
ik he het uitgerekend: mijn Renault Goelette Bus uit 1953 (ruim 2500 kg) op lpg, moet bijna 3.100 euro per jaar gaan kosten aan MRB! De pickup die ik ook heb, op grijs kenteken, ook nog dik 2.100 euro, per jaar!?
Voor een auto die absoluut ongeschikt is voor dagelijks vervoer. En die dus ook al 5 jaar stil staan, en als ik zou rijden dan max 500 per jaar met de twee samen. En daar 5.000 euro per jaar voor betalen? nog niet misschien. Einde hobby dus?
En het komt allemaal door die mensen die denken lekker goedkoop te kunnen gaan rijden met een mercedes diesel uit 1986.

ik durf mijn kinderen er onder te verwedden dat elke prius op de weg een veelvoud aan vervuiling en overlast veroorzaakt dan mijn renaults. en die betalen niks. Ik 5.000 euro.... eerlijk? op geen enkele manier te rechtvaardigen! Geen enkele!

Er zijn diverse wel goede oplossingen wat mij betreft.
- 60dagenkaart of andere regeling voor gedeelte jaar
- oprekken bouwjaar, bijvoorbeeld voor 1975 ofzo (dus geen grens van 30 jaar, die rekt steeds op)
- alleen MRB-vrij mogelijk op tweede of derde auto
- kilometerheffing
- oldtimerregister voor erkende oude auto's
- regeling zoals in belgie: geen mrb als je ook niet mag rijden, alleen naar meetings en garage e.d. Wil je wel vrij kunnen rijden, dan mrb. (keuzeregeling)

Maar zomaar alles afschaffen zonder een andere regeling, dat slaat werkelijk helemaal nergens op!

Geplaatst: wo okt 31, 2012 19:23
door minimonster
Ik heb ook nog wel een optie: leg de import aan banden in de vorm van:
- alle auto's worden oldtimer bij 30 jaar, mits het kenteken 30 jaar in Nederland geregistreerd is.

Marko

Geplaatst: wo okt 31, 2012 19:29
door Goelette
mwoh, dat is nogal onrechtvaardig en lukt je op die grond niet, gelijke auto's moeten gelijk belast worden.

En dat mijn crx niet belastingvrij wordt, daar kan ik heus wel mee leven. Is ook geen echte oldtimer vind ik. Die schors ik wel gewoon 3/4 van het jaar om kosten te besparen.

Maar die legervoertuigen, dat is echt een probleem. Zelfs als ik een kwartaal mrb betaal is dat een godsvermogen. enkele rit oud ijzerboer, want verkopen lukt ook nooooooooit meer.

Denk dat het goedkoper is om een stel groene platen aan te schaffen en al mijn autos te schorsen, en de plaat om beurten op een andere auto te hangen.

Geplaatst: wo okt 31, 2012 19:31
door minimonster
Hey,

Dat laatste is nog wel het onderzoeken waard. Ik heb al een "Markoos Motors" wat moet ik doen om die platen aan te vragen??

Marko

Geplaatst: wo okt 31, 2012 19:39
door Goelette
ik heb geen idee maar als je er uit bent hoor ik het graag :)

want onafhankelijk van dat wegenbelastingvrije is het sowieso al onrechtvaardig dat we houderschapsbelasting hebben ipv rij belasting...

Ik rij elke dag met een dikke stinkende vervuilende diesel naar mijn werk, omdat ik daartoe zo ongeveer verplicht wordt. Ik heb die auto nodig voor weekends, voor aanhangers, voor gezinsuitjes. Dus ik moet hem sowieso heben. En als ik dan toch betaal, dan moet ik er dus ook mee rijden! Ik zou best met en kleinere auto naar kantoor willen rijden, maar dan moet ik die nog extra erbij gaan kopen. ben toch niet gek.
een persoonlijk kenteken zou een briljante oplossing zijn. dan kosten de stilstaande auto'sniks en kun je altijd de auto pakken die het meest geschikt is voor de rit.

Geplaatst: wo okt 31, 2012 19:47
door minimonster
Ik maak van al mijn oldtimers: kampeer auto's ..

Keuken erin en een vast bed. :lol:

Geplaatst: wo okt 31, 2012 20:12
door Goelette
met mijn goelettes zou dat ook nog een oplossing kunnen zijn. Maar dan betaal ik nog altijd 764 euro per jaar per stuk. Gaat nog altijd nergens over.

Geplaatst: zo nov 04, 2012 19:12
door Boef
Ruim 48000 mensen hebben de petitie van de KNAC al getekend... Duimen!!!

Geplaatst: zo nov 04, 2012 21:12
door Goelette
ik ook, zodat ik in ieder geval iets getekend heb. Maar zij zijn voor het behouden van de huidige regeling, en dat hoeft voor mij nou ook weer niet persé. Dan blijf je toch zitten met de misbruikende mensen waardoor wij klassiekerrijders die slechte naam krijgen!

Misbruiken dan tussen aanhalingstekens, je zou ook kunnen zeggen dat men met dagelijks klassiek vervoer slim GEbruik maakt van de wet. Maargoed, aan dat slim GEbruik mag wat mij betreft toch een einde komen, de gebruiker moet betalen naar mijn idee. En aangezien de meeste klassiekers toch echt vooral stilstaan, en dus niet gebruikt worden, vind ik dat die niet hoeven te betalen.

Nog een overweging: ze spreken zich gigantisch tegen in Den Haag als ze de regeling helemaal afschaffen. Voor de APK regels hebben ze besloten dat auto's van voor 1960 niet op APK hoeven omdat er toch bijna nooit mee gereden wordt en ze goed onderhouden worden. Beetje vreemd om dan vervolgens te zeggen dat die auto's veel gebruikt worden en ze dan dus belasting moeten betalen.

Geplaatst: ma nov 05, 2012 11:03
door mielko
Het word tijd voor een set valse kenteken platen en de auto lekker geschorst laten :evil:

Geplaatst: ma nov 05, 2012 12:20
door honda-henk
okeeeeeeeeeeeee

Geplaatst: ma nov 05, 2012 13:54
door mielko
Dikke fluit met de brave nederlandse manier.
Andere landen gooien gewoon even het land plat om te laten merken dat ze het er niet mee eens zijn.
Hier ,ook ik,tekenen alleen een petitie.

Ik doe het lekker op mijn manier

Ik heb 8 voertuigen waarin ik uberhaubt maar 5a6000 km per jaar in TOTAAL mee rij.
En straks wel voor alle 8 betalen

Afbeelding