Gerrit, bezig met Accord stelt zich voor.
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Als je de vulslang aan het vervangen bent, kan je wel flexen bij de vulopening!
Maar alles dicht maken met polyester matjes?, kan je er dan niet beter stukken in laten lassen door één of andere beun om het daarna strak te maken?
Heb jij op je accord een kunstof binnenscherm links achter? Of kijk je tegen de vulslang aan?
Marko
Maar alles dicht maken met polyester matjes?, kan je er dan niet beter stukken in laten lassen door één of andere beun om het daarna strak te maken?
Heb jij op je accord een kunstof binnenscherm links achter? Of kijk je tegen de vulslang aan?
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Ik kijk tegen de vulslang aan.
Polyester wordt keihard, kan ik mooi met een malletje in vorm maken, strak schuren en spuiten. En het roest niet!
Lassen moet ik laten doen en ik weet niemand die dat mooi kan voor een redelijke prijs.
Polyester wordt keihard, kan ik mooi met een malletje in vorm maken, strak schuren en spuiten. En het roest niet!
Lassen moet ik laten doen en ik weet niemand die dat mooi kan voor een redelijke prijs.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Pffff, de vulpijp zit erop maar wat een flutding eigenlijk. Ben blij dat ze hem nog maken hoor maar moest 3 van de 4 dunnen pijpjes verbuigen anders kreeg ik de slangetjes er niet op en de pijp van de ontluchting moest ik ook verbuigen en wat indeuken anders ging de hele vulpijp er amper op, maar ja het zit en ik hoop dat die rode slangetjes blijven zitten want er zitten geen klemmetjes op.
Voor de rest de dorpels geinspecteerd en hoefde maar 3 kleine plekjes bij te werken, effe roestvrije geslepen, in de novorex, antisteenslag en bijgespoten.
Viel me op dat er geen afwateringsgaatjes in de flensnaden onderop de dorpel zitten.
Voor de rest de dorpels geinspecteerd en hoefde maar 3 kleine plekjes bij te werken, effe roestvrije geslepen, in de novorex, antisteenslag en bijgespoten.
Viel me op dat er geen afwateringsgaatjes in de flensnaden onderop de dorpel zitten.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
De 3 dunne buisjes (rode slangetjes) komen uit de bovenkant van de tank. Eéntje van links, midden en rechts. Deze worden samen gevoegd en lopen bij de vulslang omhoog.... en weer naar beneden naar een ontluchtingsklep.
De bedoeling van het geheel: alle lucht (bellen) in je tank die ontstaan als de tank bijna vol is bij het tanken eruit te laten gaan naar een punt zo hoog als de vulslang. Dit zodat er geen benzine bij de ontluchtingklep kan komen (en geen benzine kan wegstromen)..
Ik heb van mijn vulslang de dunne buisjes afgeknipt ... en direct met korte slangetjes aan de ontluchtingsklep verbonden. Dan kan je veel makkelijker de vulslang monteren ;-).. En die 5 druppels benzine: ben ik nog niet verloren ;-)
Marko
De bedoeling van het geheel: alle lucht (bellen) in je tank die ontstaan als de tank bijna vol is bij het tanken eruit te laten gaan naar een punt zo hoog als de vulslang. Dit zodat er geen benzine bij de ontluchtingklep kan komen (en geen benzine kan wegstromen)..
Ik heb van mijn vulslang de dunne buisjes afgeknipt ... en direct met korte slangetjes aan de ontluchtingsklep verbonden. Dan kan je veel makkelijker de vulslang monteren ;-).. En die 5 druppels benzine: ben ik nog niet verloren ;-)
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ik heb met een kruis pijpje alle vier op elkaar gedrukt bij de tank.Gekke Gerritje schreef:Nou Marko, als ik dat had geweten!!
En die drie slangetjes vanaf de tank zeker afgedopt?
En dat 4e dunne buisje die op het meest achterste slangetje zit??
Dan kunnen de luchtbellen nog prima weg, via het vierde pijpje...
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Heb mijn toerental lekker wat naar beneden kunnen brengen en dat is een stuk rustiger wegrijden ook al schakelt de automaat toch wel met een kloinkje.
Maar één probleem blijft, met een rustige haakse bochts naar rechts heeft de motor de neiging om stil te vallen of valt zelfs stil.
Maar één probleem blijft, met een rustige haakse bochts naar rechts heeft de motor de neiging om stil te vallen of valt zelfs stil.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Dus je hebt nu een zere rug van over de motor hangen om bij die stelschroef te komen???? Maar het is gelukt....Gekke Gerritje schreef:Heb mijn toerental lekker wat naar beneden kunnen brengen en dat is een stuk rustiger wegrijden ook al schakelt de automaat toch wel met een kloinkje.
Zit er al weer Honda ATF in de bak?
Vlotter niveau van de carburateur misschien?? Brandstof filters? Er zijn 2 filters die iedere 40.000km vervangen moeten worden, ééntje voor bij de rembekrachtiger en ééntje op de buitenkant van de tank...Gekke Gerritje schreef: Maar één probleem blijft, met een rustige haakse bochts naar rechts heeft de motor de neiging om stil te vallen of valt zelfs stil.
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Heb inderdaad flink over het blok gehangen zeg en dan nog op zoek naar een goede maat schroevendraaien, lekker handig gedaan van die Hondamannen, maar ze loopt een stuk beter.
Volgende week maar eens kijken naar die filters, die bij de motor i.i.g. maar even vervangen. En ook maar eens kijken hoe ik de 16,5 cm speakers in de openingen onder de hoedenplank krijg, kabels liggen er al. Ik dacht die hoedenplank er zo uit te wippen maar die vlieger ging niet op.
Volgende week maar eens kijken naar die filters, die bij de motor i.i.g. maar even vervangen. En ook maar eens kijken hoe ik de 16,5 cm speakers in de openingen onder de hoedenplank krijg, kabels liggen er al. Ik dacht die hoedenplank er zo uit te wippen maar die vlieger ging niet op.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
De Kroon ATF zit er nog in maar ik heb de laatste tijd door het knutselen weinig gereden maar ik heb niet het gevoel dat ze beter gaat schakelen. Vooral van 1 naar 2 en van 2 naar 3 gaat het met een beste kloink en wegrijden in D gaat ook nog niet zo soepel. Ik vraag me triuwens wel af wat voor olie Honda gebruikt, heb zo'n vermoeden dat het Castrol is.
Honda staat nu bij mijn garage voor de APK, duimen maar.
Honda staat nu bij mijn garage voor de APK, duimen maar.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Aha, moet ik maar eens op zoek naar het kabeltje, geen idee waar deze zit. De Accord staat nu in de garage voor de APK en het ophangen van een nieuwe middendemper, was echt nodig. Ze is alleen afgekeurd........op één draagarmrubber haha, voor de rest helemaal top, alleen is het rubber pas donderdag binnen gelijk met een nieuw benzinefilter.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
IK heb inderdaad die kabel rechtstreeks van het gaspedaal naar de automaat, zal die eens netjes af (laten) stellen. Ben redelijk tevreden over het wegwerken van de roestplekjes alleen is het spuiten niet helemaal top gegaan.mielko schreef:Ik weet niet of jullie automaat ook een kabel heeft van gasklep naar bak,maar als je die netjes afsteld dan schakeld hij ook beter.
Kabeltje moet net strak staan,zodat bij de allereerste beweging van de gasklep ook meteen de bak kabel meegaat.
De auto is volgens de sticker misty beige, maat dat is ze alleen nog maar op het scherm linksachter en de motorkap. Bij het op kleur maken van een spuitbus kwam de dichtsbijzijnde kleur wel weer bij Honda terecht en dat was Titan silver uit 1999, dus daar maar een busje van laten maken alleen voorlopig geen tijd om te spuiten omdat ik de auto nu dagelijks gebruik. En eerlijk is eerlijk, ze rijdt super! Alleen het uitstappen is een beetje worstelen.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Poging zoveel
Eens kijken.
Rondom de tankdop totaal verrot.
Vulpijp verwijderd en een waardeloze nieuwe van europarts geplaatst en een mooi polyestermatje gemaakt en met veel smeren en schuren de boel hier in de grond gezet. Ondertussen de boel van binnen in de wax gezet en de pijp in de zinkspray/anti steenslag/tectyl.
Eens kijken.
Rondom de tankdop totaal verrot.
Vulpijp verwijderd en een waardeloze nieuwe van europarts geplaatst en een mooi polyestermatje gemaakt en met veel smeren en schuren de boel hier in de grond gezet. Ondertussen de boel van binnen in de wax gezet en de pijp in de zinkspray/anti steenslag/tectyl.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966