Gerrit, bezig met Accord stelt zich voor.

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » za okt 15, 2011 21:45

Die pijp ziet er netjes uit maar ik moet wel weer een nieuw plaatje erom heen zien te krijgen achter het klepje, zal dat een beetje te lassen zijn???
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » za okt 15, 2011 21:51

Dat moet wel lukken, het is normaal blik.

Let wel ff goed op met de benzine!!

Groeten,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » za okt 15, 2011 22:02

Dat wel ja, kan alleen niet lassen haha.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » wo okt 19, 2011 19:52

Vandaag even bij een Hondagarage in Sleeuwijk geweest en deze was goed te spreken over mijn Accord ook al moeten er heel wat dingen gedaan worden. Ga binnenkort de Accord brengen en dan gaait hij de oriuginele carburateur schoonmaken, inbouwen en dan kijken of alles goed is aftestellen. Er moet ook een andere middendemper op en fuseekogels. De auto is verder dealer onderhouden en dat is te zien en de onderkant is ook nog strak. Alleen jammer van de plekjes bij de wielkasten achter, de tankdop en onder het rechter achterlicht. Nu op zoek naar een goede lasser in de buurt en een spriet voor de electrische antenne, waarschijnlijk in Amerika ben ik bang. Een gewone spriet is hier nog te krijgen. Zoek eigenlijk nog zo'n sedan op de sloop maar nergens te vinden.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » vr okt 28, 2011 22:58

Zo, Honda weer opgehaald met de originele carburateur, wat een verschil zeg. Merk nog een klein beetje dat er wat vuil in de tank zit dus binnenkort eens flink doorspoelen. Heerlijk zo'm oudere monteur die ook echt verstand heeft van zo'n auto.
Volgende stap wordt nu eerst een andere thermostaat en nieuwe koelvloeistof en de automatenbakolie verversen. De monteur raadde me aan de originele van Honda te nemen maar zelf twijfel ik nog over Kroon olie, dat ben ik gewoon gewend in mijn auto's en heel tevreden mee.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Boef

Bericht door Boef » za okt 29, 2011 11:23

Gekke Gerritje schreef: Volgende stap wordt nu nieuwe automatenbakolie verversen. De monteur raadde me aan de originele van Honda te nemen
DOEN!!!!

We hadden ook de Kroon olie in onze bak. De bak geen steeds bonkeriger schakelen. Uiteindelijk toch de dure olie bij de honda dealer gehaald de bak een paar keer gespoeld en de bak schakelt weer een stuk soepeler. Dus niet op bezuinigen gaat echt ten koste van je bak.

Super dat je accord weer goed loopt... kom je ook naar de snert meeting? we willen hem natuurlijk graag een keer zien :D

groeten Esther

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » zo okt 30, 2011 09:36

Oké!!!!!

Maar klopt het dat het spul ruim 21 euros per liter kost?? Ik heb zelf altijd goede ervaringen met Kroon, weet je wel type jullie erin gegooid hebben?? Olie moet echt gedaan worden want ruikt verbrand en in de motorolie zijn gewoon dampen en meut van de vervuilde carburateur ingekomen dus dat ook maar eens doen, wordt 10w40 half synt. Zal wel Kroon worden of gewoon van de Action, of is dat vloeken in de kerk, hihi. Gebruik van de Action de 15w40 mineraal in mijn BMW, loopt super. Maar de carburateur stottert nog wel van de vervuiling dus van de week de tank eronderuit en eens flink schoonmaken en gelijk de staat van de vulpijp maar eens bekijken en natuurlijk de benzineslangetjes!!! 8 mm intern??
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Etarsa

Bericht door Etarsa » zo okt 30, 2011 09:46

Check ff www.olietekoop.nl ! Vraag de specs van de dealer op over de olie en dan bestellen.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo okt 30, 2011 13:49

Ik gebruik in mijn auto's bakken altijd olie van de lidle.Nooit problemen mee gehad.
Alleen bak olie ben ik veeeel preciecer mee,daar gebruik ik nooit andere olie dan honda olie voor.
3.5liter honda olie is veel goedkoper dan ergeren aan slecht schakelen,of erger ,bak revisie!

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » zo okt 30, 2011 14:40

Ik zag in het boekje dat de olie i.i.g. aan de Dextron specificaties moet voldoen. Ik moet de bak wel spoelen want de olie die er nu in zit is verbrand. Misschien dat ik dat eerst 2 of 3 keer spoel met een goede Dextron olie en dan 2 keer Honda zodat ik zeker weet dat de meeste verbrande olie eruit is!! De monteur zei dat ik tussen het verversen ongeveer 30 km moet rijden maar dan komt toch nooit alle oude olie eruit??? Want ik neem aan dat de olie die achterblijft in de koppelomvormer zich vermengt met de nieuwe??
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo okt 30, 2011 16:06

Klopt ,
In ieder geval dexron,maar ik moet er wel bij zeggen dat dexron gewoon ATF-a is,alleen dexron is meer een merknaam geworden omdat dit gemaakt is voor ford ooit,maar het is gewoon atf-a met een ander kleurtje.

Verversen zoals je zegt,helaas kun je bij onze honda's niet de koppelomvormer af tappen,en zul je hetzo goed mogelijk moeten vermengen en aftappen.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » zo okt 30, 2011 16:48

Ik had voor onze accord 2 kannetjes kroon dexron gekocht, omdat de bakolie stonk, niet meer rood was en ik niet kon zien (in de bonnen van de vorige eigenaar) wanneer het voor het laatst vervangen was...

Afbeelding

Omdat je niet kan aftappen dacht ik 2x of 3x verversen en dan is de meeste oude rommel er wel uit....

Maar na de 2x en de 3x verversen bogon de bak steeds bonkeriger te schakelen!!...

Ik heb vrijsnel daarna 2x ververst met Honda ATF-Z1 olie en het bonkerige is er gelukkig weer uit. Hij mag van mij nog wel wat zachter schakelen, dus wellicht dat een 3e keer nog meer verbetering brengt.

Maar wat is dat dure olie zeg !! 25 euro per liter ben je maar zo kwijt! Onze Groningse dealer wil absoluut geen korting geven, ook niet toen ik een heel doosje (12 liter) kwam halen... maarja, waar kan je deze olie anders halen?


Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Welke olie dan

Bericht door andregc » zo okt 30, 2011 19:09

hallo,

ik heb hier dan nog wel wat vragen over, maak er even een nieuwe topic van. Zie vragen.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » ma okt 31, 2011 13:14

Ben nu op zoek om het stationair toerental bij koude motor wat naar beneden te krijgen, dit is veel te hoog. Heeft iemand een schema of foto waar de afstellen van het fast idle zitten??
Zag trouwens dat de coating bovenaan de vulpijp gescheurd is en dat daar al flink wat roest onder zit, misschien toch maar eens een andere pijp scoren want ik zag aan de binnenkant ook wat roestsporen.
Maar eerst de tank los en alle oude zooi eruit!
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » za nov 05, 2011 15:00

Marko, je hebt natuurlijk door eerst met Kroon te verwisselen en toen pas met de Hondaolie extra veel oude olie eruit gekregen toch??? Het gekke is dat Kroon zelf ATF-A aanraad.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Plaats reactie