Effe wakkerschudden..

Gewoon voor al onze onzin die we kwijt willen.
Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Bericht door Hans » di jul 19, 2011 22:10

Tuurlijk houden we het gezellig. ;)

Is dit te herkennen als een Honda?

Afbeelding

Jawel hè?

Als ik wat meer ruimte bij de keet had was er al lang een Accord CA5 bij geweest.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Leuke discussie

Bericht door andregc » di jul 19, 2011 22:14

Hallo honda liefhebbers,

ik vind dat iedereen welkom is die iets heeft met Honda's. De oude modellen gaan daarin voor, maar ik kan ook erg genieten van originele crx'jes en andere modellen tot een jaar of 15 terug.

Ik denk dat de meeste er wel zo over denken, dus als je graag oude honda's kijkt en meerijdt, maar je hebt zelf een nieuwer apparaat waar je veel lol aan beleeft kom dan gewoon langs, dan ga je daarna vanzelf op marktplaats ook een oude zoeken voor erbij.

Groeten Andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Etarsa

Bericht door Etarsa » di jul 19, 2011 22:15

Tuurlijk remco, discussiëren kan geen kwaad........we hebben allemaal maar 1 doel. HONDA.........of die nu ui 1841 komt of uit 2038......ik heb waardering voor het merk ongeacht het bouwjaar !

Mooie bak Hans !!

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » di jul 19, 2011 22:32

Natuurlijk willen we het gezellig houden, maar ik wil ook graag weten hoe anderen hierover denken. En ik denk dat we nu weer een aantal reacties hebben van forumleden hoe ze er over denken, en daar kunnen we wat mee. Maar waar ik wel een beetje mee zit, als we de leeftijd op 15 jaar zetten vallen er ook weer mensen buiten de boot. Dus als we iets willen veranderen, dan moeten we daar wel goed over nadenken!

Een reden waarom we de 20 jaar hebben ingesteld is toch wel een beetje de tupperware, het tunen e.d.. Daar zijn genoeg andere clubs voor. En dit lijkt me niet iets voor HVN. En iets anders waar we proberen te helpen is het op de weg houden van oudere Honda's door het helpen vinden van oude onderdelen, zoals de remcupjes voor de Civic I bijvoorbeeld die ik heb ingekocht. Voor de jongere auto's is dat geen probleem, je gaat naar de dealer en besteld het spul. Da's voor de oudere Honda's vaak geen optie.

Wat we graag willen is een groep met Honda liefhebbers, en ik denk dat we dat nu hebben. Bij veel andere Honda clubs zijn mensen lid omdat ze nu een Honda hebben en daar zoveel mogelijk informatie over willen hebben, maar volgende week kopen ze een ander merk en je ziet ze nooit meer terug.

We hebben overigens op verschillende meetings jongere Honda's toegelaten. En deze zijn toch echt geen 20 jaar of ouder. Maar in hoofdlijnen gaat het ook hier op het forum over Honda's van 20 jaar of ouder als het over Honda's gaat, of heb ik het mis?

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » di jul 19, 2011 22:40

Wat ik ook nog even kwijt wil, ook als je geen Honda hebt van 20 jaar of ouder ben je welkom bij de HVN! Er zijn ook verschillende leden die geen oude Honda hebben van 20 jaar of ouder, maar die dit wel zouden willen hebben of die gewoon iets hebben met oude Honda's. Maar zoals het nu is zijn de jongere Honda's niet het doel van de club!

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Etarsa

Bericht door Etarsa » di jul 19, 2011 22:48

Blackrix schreef: Maar in hoofdlijnen gaat het ook hier op het forum over Honda's van 20 jaar of ouder als het over Honda's gaat, of heb ik het mis?

Blackrix
Daar heb je gelijk in, echter ik kan niet meepraten over het zoeken van een cruise controlset voor mijn Civic van model 92 omdat daar ook niet meer aan te komen is en er weinig mensen in de club zijn met iets jongere Honda's. En voor de oudere Honda's is er internationaal niveau meer te krijgen dan je denkt, alleen daar is meer moeite voor nodig.
Als er meer openheid is en toewijding voor ALLE Honda's komen er meer gesprek onderwerpen dan keer op keer de zelfde vragen te zien op dit forum...zoals bumpers, velgen etc....van uit 1977.....
Dit is mijn visie, ik help ook mensen aan het vinden van remklauwen van een Civic uit 76......maakt mij niet uit. Alle Honda's zijn....ach ik treed in herhaling ;-)

Etarsa

Bericht door Etarsa » di jul 19, 2011 23:04

henkkok schreef:ik denk maar zo hoe meer ziel hoe meer lol
en als iemand wat nodig heeft kijk of ik er aan kan komen
ik rij al meer dan 30 jaar honda en dat doe ik nog net zolang dat ik leef heel lasng hoop ik dus ii hoor het de groetjes uit ermelo
Precies !!

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » di jul 19, 2011 23:05

Etarsa schreef:
Blackrix schreef: Maar in hoofdlijnen gaat het ook hier op het forum over Honda's van 20 jaar of ouder als het over Honda's gaat, of heb ik het mis?

Blackrix
Daar heb je gelijk in, echter ik kan niet meepraten over het zoeken van een cruise controlset voor mijn Civic van model 92 omdat daar ook niet meer aan te komen is en er weinig mensen in de club zijn met iets jongere Honda's. En voor de oudere Honda's is er internationaal niveau meer te krijgen dan je denkt, alleen daar is meer moeite voor nodig.
Als er meer openheid is en toewijding voor ALLE Honda's komen er meer gesprek onderwerpen dan keer op keer de zelfde vragen te zien op dit forum...zoals bumpers, velgen etc....van uit 1977.....
Dit is mijn visie, ik help ook mensen aan het vinden van remklauwen van een Civic uit 76......maakt mij niet uit. Alle Honda's zijn....ach ik treed in herhaling ;-)
Ik denk dat de meeste mensen binnen de club ook een jongere Honda hebben. En niet om je weg te sturen, maar bij bijvoorbeeld Honda Fanatics zijn genoeg leden die je misschien wel kunnen helpen bij het vinden van een Cruise Control voor je Civic. Ook is daar veel JDM materiaal beschikbaar. Alleen is daar erg weinig interesse in het oudere spul.

Maar van mij mag je zo'n vraag ook rustig hier op het forum plaatsen. Ik weet bijvoorbeeld dat bij Japoto in Wirdum als twee Amerikaanse uitvoeringen van een Prelude IV hebben gelegen. Daar heb ik ook het nodige afgeplukt! Voor hetzelfde geld had ik een USA Civic zien liggen, dan had jij misschien je cruisecontrol gehad. En @ Etarsa, als je een Civic zou hebben uit 1976 waarvan je een bumper nodig bent, mag je blij zijn dat HVN bestaat, want bij de andere forums krijg je helemaal niets! Zo is er voor elk wat wils.

Ik ben zelf lid van twee Honda clubs (HVN en Honda Fanatics) en ben bij beide clubs aanwezig op het forum en haal daar mijn info weg. Zo weet ik dat ik geen vraag over mijn Civic 1979 of Accord 1981 op het Honda Fanatics forum hoef te posten (de meeste leden waren toen nog niet eens geboren) en ik hoef hier geen vragen te stellen over een Civic uit 2003 (heb ik trouwens ook niet ;-) ).

Blackrix

P.s., er wordt hier wel het nodige wakker geschud!! :lol:
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » di jul 19, 2011 23:12

http://www.honda-fanatics.nl

Nee, het huis is nog niet klaar. Je begint vol goede moed, maar het is altijd veeeeeeeeeeeeeel meer werk dan je vooraf denkt!

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Bericht door Hans » wo jul 20, 2011 09:26

OK, tis wel helder.

Honda Fanatics is niks voor mij, tis een bepaalde doelgroep waar ik in de meeste gevallen niet mee geassocieerd wil worden.
En voor dit forum is m'n Accord niet oud genoeg.

En dan te bedenken dat ik er in het verleden met m'n bolletje vanaf dag 1 bij was.

Afijn we blijven gewoon posten en voor zover het kan mensen helpen.

:zwaaien:
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

Etarsa

Bericht door Etarsa » wo jul 20, 2011 10:16

Honda Fanatics is ook niks voor mij, alleen maar testosteron plastic en racing onzin. Mijn civic is ook te jong, met mijn 74er civic was het vroeger inderdaad veel leuker, maar die kan ik niet meer kwijt. Veragaande glorie zeg maar, maar die 95er oude Civic van mij gaat ook zeker niet weg. Het is dus het 1 of het ander.

Ach ik blijf ook wel op de oppervlakte op het forum.....

Plaats reactie