Pagina 1 van 1

2 motorblokken, wie weet waarvan?

Geplaatst: wo jan 26, 2011 15:06
door andregc
Hallo mannen,

ik heb een tweetal motorblokken liggen waar ik graag iemand anders gelukkig mee wil maken.
Ik hoef er niets voor te hebben, maar het is wel leuk als iemand me kan vertellen of ze inderdaad voor type 2 civic zijn en anders waarvoor wel? De koppen zitten er nog op. Verder heb ik er geen historie van oid.

Als iemand interesse heeft laat maar weten.
Blok 1
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Blok 2
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maak me los, anders gaan ze de dumpster in.
Ze liggen in Hoogblokland, onder Vianen, daar ook graag afhalen, moet ik ook even daarnaartoe gaan, maar dat overleven we wel.

groeten andre

Geplaatst: wo jan 26, 2011 17:24
door Etarsa
Ik zie EN1 & 4
Volgens wikilek.....

EN

The EN displaced 1,335 cc (1.335 L; 81.5 cu in). 8 valve head fitted on Civics in Australia, Canada, and also to the Triumph Acclaim / Honda Ballade. All Aluminum engine.
EN1 1980-1983 Wagons and Hatchbacks, single carb, 60 bhp (45 kW)
EN4 1981-1984 Triumph Acclaim, twin carb, 71 bhp (53 kW)

Geplaatst: wo jan 26, 2011 22:35
door Blackrix
Hallo Henk,

Zijn de nokkenassen er nog bij en de luchtinlaten?

Blackrix

Geplaatst: do jan 27, 2011 17:21
door Blackrix
henkkok schreef:vraag je dat aan mij gr henk
Ja, klopt. Ik ben daar nog naar op zoek.

Blackrix

Geplaatst: do jan 27, 2011 20:40
door Blackrix
henkkok schreef:dus je zoek alleen nokkenassen ?????
Ik had even niet gezien dat Andre het topic was gestart. Wat weer een verwarring!

Ik zoek de nokkenas van de EN4, dit is een iets andere nokkenas van een Civic S. Samen met de dubbele carburateurs wel een leuke setje. Ik zoek overigens ook nog de handbak van de S en het complete schakelmechanisme van een Bolletje, inclusief pedalen e.d.

Blackrix

Geplaatst: zo jan 30, 2011 16:30
door mielko
Blackrix schreef:
Ik zoek de nokkenas van de EN4, dit is een iets andere nokkenas van een Civic S. Samen met de dubbele carburateurs wel een leuke setje. Ik zoek overigens ook nog de handbak van de S en het complete schakelmechanisme van een Bolletje, inclusief pedalen e.d.

Blackrix
Weet je dit zeker,dat er verschil tussen het EB en EN blok qua nok profiel?
Ik was het nog niet tegengekomen eigenlijk

Geplaatst: ma jan 31, 2011 16:08
door Sjupergrover
zeker weten

Geplaatst: do feb 10, 2011 22:03
door mielko
Etarsa schreef:Ik zie EN1 & 4
Volgens wikilek.....

EN

The EN displaced 1,335 cc (1.335 L; 81.5 cu in). 8 valve head fitted on Civics in Australia, Canada, and also to the Triumph Acclaim / Honda Ballade. All Aluminum engine.
EN1 1980-1983 Wagons and Hatchbacks, single carb, 60 bhp (45 kW)
EN4 1981-1984 Triumph Acclaim, twin carb, 71 bhp (53 kW)

Ik heb de vraag over het verschil in nokkenassen op een ander forum gesteld.
hierbij het antwoord:

EN4 cam has longer duration than EB by 5 degrees.
It is the same timing as the GS spec cam, halfway between standard EB and RS from my research.
Pete

Een mooie opwaardering voor je bol dus!