Koppeling honda Civic 1.3 uit 1984

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
berg144

Koppeling honda Civic 1.3 uit 1984

Bericht door berg144 » ma okt 18, 2010 23:23

Wie heeft (of weet) een adresje................
Hoeft niet in een dag klaar te zijn, mag hobby of opvul werk zijn.


Blijkbaar slijt de koppeling alleen bij mij.........Ik heb inmiddels een compleet setje besteld in Duitsland.
Nu nog iemand zoeken voor de montage.



Mijn koppeling grijpt steeds hoger aan (slipt nog niet tijdens het rijden) en het wordt tijd deze eens te vervangen.
Wie weet waar ik die kan laten maken voor een redelijke prijs.
Prijs van een complete set is ca. 125 euro.
Hoeveel werk (in uren) is dit ongeveer?
Wie heeft er ervaring of weet iemand?

Walter
Laatst gewijzigd door berg144 op di okt 19, 2010 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » di okt 19, 2010 20:00

Is wel een redelijke ingrijpende klus. De volledige versnellingsbak moet er af. Je bent wel de nodige uurtjes zoet, mits je ook fatsoenlijk onder de auto kunt komen. Een brug of smeerput is wel wenselijk!

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » wo okt 20, 2010 17:41

Ik heb m laatst ook vervangen van mn 85 er civic 1.5 12v.Ja best nog een beetje sleutelwerk. Steekassen eruit startmotor los schakelstang los accu even eruit baksteunen los even een krik onder het blok voor de zekerheid en de bak eronder weg. De koppeling zelf valt mee. Waar kom je vandaan? Bij de Brezan hebben ze ook nog gewoon liggen hoor van Sachs

berg144

koppeling vervangen

Bericht door berg144 » wo okt 20, 2010 21:08

Robert Itr schreef:Ik heb m laatst ook vervangen van mn 85 er civic 1.5 12v.Ja best nog een beetje sleutelwerk. Steekassen eruit startmotor los schakelstang los accu even eruit baksteunen los even een krik onder het blok voor de zekerheid en de bak eronder weg. De koppeling zelf valt mee. Waar kom je vandaan? Bij de Brezan hebben ze ook nog gewoon liggen hoor van Sachs
Heb een koppelingset besteld in Duitsland, heb je meestal binnen een aantal dagen binnen. Het is (maar) een hobby auto en heb al vervangen de uitlaat, olie, oliefilter, luchtfilter en de bougies.
Hoe lang ben jij er ongeveer mee bezig geweest? Mijngarage.nl rekent er 780 euro voor veel meer dan de auto waard is.

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » wo okt 20, 2010 21:23

Ongeveer 4 uurtjes,maar als je het een keer gedaan hebt kan het nog wel wat sneller. Ja garagekosten zijn duur.

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » wo okt 20, 2010 22:38

Das geen geld,had ik gelijk gedaan. Die garage s rekenen veel te hoge uurloon tegenwoordig!

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Bericht door Sjupergrover » do okt 21, 2010 19:50

we heben het vroeger bij de dealer eens voor elkaar gekregen om met een kwartier de koppeling los te hebben. Binnen het uur stond de auto weer buiten.
De monteur sleutelen en ik gereedschap aangooien.
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

Plaats reactie