Civic 1976 10 jarige verjonging

Is denk ik wel duidelijk he?
minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » zo nov 25, 2012 21:43

Tuurlijk!!

Ik heb vanmiddag het concert-tje uitgebouwd en de a20 op zijn plaats gehangen om ff te passen..

Afbeelding

D'r mogen wel weer een paar steuntjes gemaakt worden, maar dit ziet er niet erg ingewikkeld uit... als zeg ik het zelf...

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » zo nov 25, 2012 23:38

En dan ben ik al blij dat ik vanmiddag de trap in de eerste laag kleurlak heb staan...... ;-)

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Bericht door nico-b » ma nov 26, 2012 08:57

Leuk, ben wel benieuwd hoe dat rijdt? Wat trekkracht zal het wel goed zijn maar vooral hoe het stuurd en wat het weggedrag is.
Weet je wat het gewichtsverschil tussen de motorblokken?

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » wo nov 28, 2012 22:04

nico-b schreef:Leuk, ben wel benieuwd hoe dat rijdt? Wat trekkracht zal het wel goed zijn maar vooral hoe het stuurd en wat het weggedrag is.
Weet je wat het gewichtsverschil tussen de motorblokken?
De 1500 is standaard van gietijzer, de accord motor ook. Het blok is even groot, maar de krukas is dikker en de versnellingsbak heeft een versnelling meer. Ik denk dat het gewichts verschil niet zo groot is als van mijn andere bol..

Die ging van 1200 alu naar 1600 gietijzer .. en ik moet zeggen dat hij niet of nauwelijks anders de bocht in stuurt...

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Bericht door nico-b » ma dec 03, 2012 10:09

Ok dus niet echt merkbaar. Weet jij het verschil in gewicht tussen een 1200 en 1500? Aangezien je ze beide hebt ben ik wel benieuwd wat het verschil is wat op kenteken staat.
De 1500 is standaard van gietijzer, de accord motor ook. Het blok is even groot, maar de krukas is dikker en de versnellingsbak heeft een versnelling meer. Ik denk dat het gewichts verschil niet zo groot is als van mijn andere bol..

Die ging van 1200 alu naar 1600 gietijzer .. en ik moet zeggen dat hij niet of nauwelijks anders de bocht in stuurt...

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » ma dec 03, 2012 10:13

Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:

De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..

De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Bericht door nico-b » ma dec 03, 2012 16:31

minimonster schreef:Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:

De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..

De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...

Marko
Was effe het verschil tussen 3-deurs en 5-deurs vergeten :D
Nu werd ik toch nieuwschierig ben even gaan zoeken. Verschil tussen 3-deurs en 5-deurs is 35KG.(bron kentekengewicht)

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » ma dec 03, 2012 16:40

nico-b schreef:
minimonster schreef:Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:

De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..

De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...

Marko
Was effe het verschil tussen 3-deurs en 5-deurs vergeten :D
Nu werd ik toch nieuwschierig ben even gaan zoeken. Verschil tussen 3-deurs en 5-deurs is 35KG.(bron kentekengewicht)
Maar de 4-drs dan? ...

De 3-drs en 5-drs zijn beiden 1200's toch?...

Ik zal zo de manual wel ff erbij pakken... Staat ook het gewicht van de blokken in meen ik...

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » ma dec 03, 2012 16:56

minimonster schreef:
nico-b schreef:
minimonster schreef:Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:

De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..

De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...

Marko
Was effe het verschil tussen 3-deurs en 5-deurs vergeten :D
Nu werd ik toch nieuwschierig ben even gaan zoeken. Verschil tussen 3-deurs en 5-deurs is 35KG.(bron kentekengewicht)
Maar de 4-drs dan? ...

De 3-drs en 5-drs zijn beiden 1200's toch?...

Ik zal zo de manual wel ff erbij pakken... Staat ook het gewicht van de blokken in meen ik...

Marko

1200 blok incl 2-SP bak 128 kilo
1500 blok incl 2-SP bak 158 kilo

Nu nog even speuren naar de aerodeck motor ;-)
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door honda-henk » ma dec 03, 2012 17:57

speuren naar de Aerodeck motor ?? volgens mij zat hij zaterdag nog in de civic toch gr henk
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Bericht door nico-b » ma dec 03, 2012 19:07

1200 blok incl 2-SP bak 128 kilo
1500 blok incl 2-SP bak 158 kilo

30KG verschil maar had eigenlijk meer verwacht.

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » vr dec 07, 2012 19:20

he een A20A4 motor

de lekkerste motoren die er zijn !
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » vr dec 07, 2012 21:35

Was weer een productief weekje...

Op de foto van de Amerikaan zag ik dat hij de originele civic motorsteun bij de distributieriem gebruikt.
En omdat ik mijn blauwe 1500 reeds voorzien had van steunen voor de concerto motor ben ik eerst ff geswitched naar een andere auto. Ik heb immers nog een andere 1500 body..

Na een dagje puzzelen ben ik er achter gekomen dat de originele steun wel te gebruiken is, maar dan hangt de motor erg laag... Ik gebruik ook nog 'ns een automaat aan de aerodeck motor... Die is net een slagje groter.....

Dus.... terug naar de blauwe 1500....want als ik dan toch zelf steunen moet maken kan dat beter direct in de uiteindelijke auto....

Vandaag alle concerto steunen verwijdert en de aerodeck motor wederom in de bol gehangen... Aan de voorkant van de bak heb ik de originele aerodeck steun kunnen behouden. Aan de achterzijde heb ik een 1500 steun gebruikt en deze 7 cm opgehoogd. Hierdoor staat de hele motor netjes in de motor ruimte.. Heb nog een 5cm ruimte onder de motorkap ;-) ... lijkt me genoeg.

Komend weekend een aerodeck aansnijden om de laatste steun te kunnen maken.... En een uitlaat spruitstukje vouwen... want het wordt wel krap allemaal...

Binnenkort maar weer 'ns wat fotootjes schieten ...

@Ronny... het is inderdaad een A20A4 motortje.... met pas één tonnetje op de teller.... die kan nog wel ff mee...

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » za dec 08, 2012 20:16

Nog ff een paar fotootjes van afgelopen week..

Vandaag een aerodeck aangesneden voor een motorsteun... En een spruitstuk aan het verbouwen... Dat gietijzeren spruitstuk is alleen maar gewicht...

Marko

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » za dec 08, 2012 20:30

man, man, man!!!!!!!!!!!
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Plaats reactie