Effe wakkerschudden..

Gewoon voor al onze onzin die we kwijt willen.
Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Bericht door Hans » zo jul 24, 2011 10:00

henkkok schreef:nou ja je bent een honda man of niet een honda lelijk ? ik vindt van niet , maar ik ben dan ook in mijn hart een honda man .weet niet alles van de honda,s ik heb meer ander dingen aan mij hoofdt , ik kan niet zo bedenken wat ik lelijk vindt .
er is toch een gevoel bij meeder mensen .dat het toch een kleine vriende clubje is van zo tien man .(sorry als ik er zo over denk)
jongens en wens geen buiten standers )

laat we zien dat een mooie en leuke club blijft met veel honda,s .
en je moet met de tijd mee want 20jaar bijft 20jaar dus dan komt er toch vanzelf ander type,s bij kijk over tien jaar is 2021 min 20jaar is 2001 toch je moet met de tijd mee en doe je dat niet dan hou je niks over ja de tien vrienden ????
Ik ben ook een Honda man in hart en nieren Henk, wat dat betreft staan we op een lijn.
En wat je mening over de club betreft, daar kan ik me wel in vinden.
Ik ga er geen heisa van maken als het zo blijft zoals het is, vind het alleen maar jammer dat als je geen chroom Honda hebt je gewoon iets meer aan de zijlijn staat.
Maar das een gevoelskwestie van een paar mensen.

Een goede zondag nog. :)
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » zo jul 24, 2011 10:31

Hoi,

Dit topic loopt weer lekker uit de hand :-) ...
IK begon over de chromen bumpers en ben zelf bij de club gekomen met een aerodeck..... :-)
Een glijdende schaal van 20 jaar lijkt mij nog altijd een goed houvast. De modellen die 20 jaar zijn, verdwijnen langzamerhand uit het straatbeeld en dat maakt ze dan ineens bijzonder.

Dit topicje is gestart met de vraag: Hoe krijgen we meer actieve leden, niet alleen op het forum, maar juist ook op meetings.
Het is zeker niet een besloten clubje van een man of 10. Wij zijn er immers ook pas sinds een jaartje bij gekomen.

Laat je gezicht dus niet alleen zien op het forum, maar juist ook op meetings. Tijdens die meetings ontstaan er juist ook weer ideeën voor een volgende meeting, die dan een paar weken later op het forum verschijnt.

En ná een succesvolle meeting (poets/klus/bbq) ontstaan er veel positieve reacties...die weer energie geven voor de volgende meeting! Het forum is hierbij slechts een internet-ondersteuning...


KOMT DUS ALLEN NAAR ALLE MEETINGS!!
(18 september in Drenthe bijvoorbeeld)

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

bolletje1978
Berichten: 406
Lid geworden op: do sep 11, 2003 09:28
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door bolletje1978 » zo jul 24, 2011 10:47

Maar leden die geen oude Honda hebben en wel een modernere zijn ten alle tijden welkom op meetings. Er is nooit gezegd dat deze mensen niet welkom zijn. Dat ze zelf besluiten om niet te komen met hun jongere Honda kunnen we natuurlijk nooit voorkomen.
Ik herhaal mezelf maar even want volgens mij is dit de hele discussie!!!
Het ligt niet aan HVN in mijn ogen maar aan de mensen zelf.
Als jezelf besluit niet op meetings te komen omdat je denkt dat je niet welkom bent blijven we altijd een kleine club met inderdaad maar 10 leden.
Maar ook dat kan gezellig zijn.
Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd en meer mensen betekend meer ideen!

gr Henry

bolletje1978
Berichten: 406
Lid geworden op: do sep 11, 2003 09:28
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door bolletje1978 » zo jul 24, 2011 10:55

Hallo Henk.

We hebben laatst geprobeerd in Ermelo wat op te zetten maar dat ging toen niet door omdat je een aantal mensen wilden hebben ivm de bbq na afloop.
En omdat we/je dat aantal niet haalde hebben we het afgeblazen.
Als je wil mag je wel evt eind oktober of evt volgend jaar een nieuwe poging wagen voor een meeting.
We zijn al een tijdje niet op de Veluwe geweest.
Kijk en hier moeten we het ook van hebben, leden die zelf iets voorstellen. Als we geen feedback van de leden terug krijge weten we ook niet of iedereen tevreden is.

gr Henry

ps dat je vrouw ziek is weten we natuurlijk ook niet! is wel goed om te weten kunnen we er in de toekomst rekening meehouden

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » zo jul 24, 2011 19:32

Bij elke club is er altijd een klein clubje actieve leden binnen de club, niet alleen bij HVN. Deze leden zie je bijvoorbeel altijd op clubdagen, de rest laat nooit iets van zich horen of zien. Ik denk dat we gezien de hoeveelheid leden altijd een goede opkomst hebben op meetings. Maar het zijn wel bijna altijd dezelfde leden. En we kunnen mensen niet verplichten om te komen, dan moet je ook niet willen.

Ik denk zelf dat er binnen Nederland niet zoveel liefhebbers zijn van het oudere Honda materiaal, vooral niet de "standaard" modellen. Dus weinig animo voor ons kleine clubje. En ik heb zelf liever een klein clubje met relatief veel actieve leden dan een grote club met weinig actieve leden. Dit betekent niet dat de groep niet groter hoeft te worden, maar als er leden bijkomen, dan wel graag actieve leden.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

patrick

Bericht door patrick » zo jul 24, 2011 19:42

Mee eens..!!

groet,
patrick

bolletje1978
Berichten: 406
Lid geworden op: do sep 11, 2003 09:28
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door bolletje1978 » zo jul 24, 2011 21:08

Ik sluit me daar ook bij aan.

gr Henry

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Bericht door Hans » zo jul 24, 2011 22:02

Ik ook.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Bericht door Goelette » wo jul 27, 2011 20:33

Hier dan even mijn mening, waarbij ik moet zeggen dat ik géén lid ben. Dus in hoeverre ik recht van spreken heb weet ik niet, maar het is maar voor jullie idee hoe een buitenstaander er tegenaan kijkt.

- ik ben een echte Honda-man vind ik zelf, met een CRX AS uit 1986 (25 jaar oud), een CRX ed9 uit 1988 (23 jaar oud) en een civic ED6 cabrio uit 1991 (20 jaar oud) waar er maar 38 van gemaakt zijn.

- ik kan met deze auto's bij jullie club niet veel naar mijn gevoel, of jullie kunnen/willen niks met mijn auto's ondanks dat ze allen ruim boven de 20 jaar zitten of zelfs de officiele oldtimergrens van 25 al gehaald hebben. Voor mijn gevoel is dit een Civic type 1 club met nog wat accordjes of andere oude modellen erbij hier en daar. Maar hoofdmoot is duidelijk Civic type1. 9ben hier dan ook terecht gekomen in de periode dat ik zelf een civicI had)

- Wellicht kunnen jullie beter in plaats van een 20 jaar grens een bepaald jaartal als grens pakken, bijvoorbeeld 1983 ofzo. Dan heb je wel afgebakend welke auto's er wel en niet in horen.

- Welke auto's er wel of niet bij horen zul je als ledenvergadering moeten beslissen, het moet namelijk bij je als club passen. Ik ben zelf bestuurslid bij de HondaClub Zuid Limburg en wij maken hetzelfde mee; wij hebben als "oude garde" van de club ook geen zin meer in jonge gastjes met de pet verkeerdom met een gare civic van '95 die zogenaamd mooi moet zijn. Dat is een kwestie van smaak natuurlijk, maar als de "nieuwe" leden niet bij de oude passen dan wordt het toch nooit wat. Dan kun je beter duidelijke toelatingseisen stellen.

- ik ben lid van diverse clubs en overal heb je minder opkomst. Komt natuurlijk doordat er veel clubs zijn, maar ook doordat iedereen het tegenwoordig druk heeft met andere dingen. Werk enzo, om de hobby te betalen... :)

- als je dus 15 man bij elkaar krijgt, is dat tegenwoordig behoorlijk goed, zeker als je een niet al te grote doelgroep hebt! En nogmaals, de vraag is dus of je wel blij wordt van een grotere doelgroep, ze moeten wel bij je passen. Anders heb je hier dalijk 100 nieuwe leden, en gaan de oude leden weglopen... lijkt me ook niet de bedoeling.

-niet actieve leden van het forum schrappen lijkt me een weinig zinvolle actie, behalve om dit soort topics te voorkomen. Dat er op papier 100 leden zijn zegt gewoon niks, maar iedereen weet wie de actieve leden zijn waar je wél wat mee kan. Wel iets om in het achterhoofd te houden als je de ledenlijst gaat bekijken dus. :)

Dus moraal van mijn verhaal: HVN komt op mij over als een select vriendenclubje met specifieke auto's ouder dan 30 jaar (is die grens van 20 jaar misschien 10 jaar geleden afgesproken?? :) ), maar dit is absoluut niet iets waar je je voor hoeft te schamen. Juist hartstikke leuk als je ook zo'n auto hebt. Voor mijn oldtimers kan ik op allerlei andere fotrums ook teecht, ik kom er op een stuk of 5. Even terzijde wat dat betreft: honda-fanatics bestaat nu ook veel uit wat oudere, wijzere jongens en meisjes, de leeftijd en wijsheid gaat vanzelf omhoog. De echte jeugd, die zit tegenwoordig op civicclubholland. En dat is echt wel een heel andere doelgroep dan hier inderdaad. Hoewel ik ook daar nuttige info en leuke topics te lezen heb.

disclaimer: ik heb opgeschreven wat mijn gevoel hier is, hoeft niet in overeenstemming met de werkelijkheid te zijn :)
En ik zal hier ook lekker blijven komen op het forum uiteraard, als ik mag :)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Bericht door Goelette » wo jul 27, 2011 20:36

Blackrix schreef:Bij elke club is er altijd een klein clubje actieve leden binnen de club, niet alleen bij HVN. Deze leden zie je bijvoorbeel altijd op clubdagen, de rest laat nooit iets van zich horen of zien. Ik denk dat we gezien de hoeveelheid leden altijd een goede opkomst hebben op meetings. Maar het zijn wel bijna altijd dezelfde leden. En we kunnen mensen niet verplichten om te komen, dan moet je ook niet willen.

Ik denk zelf dat er binnen Nederland niet zoveel liefhebbers zijn van het oudere Honda materiaal, vooral niet de "standaard" modellen. Dus weinig animo voor ons kleine clubje. En ik heb zelf liever een klein clubje met relatief veel actieve leden dan een grote club met weinig actieve leden. Dit betekent niet dat de groep niet groter hoeft te worden, maar als er leden bijkomen, dan wel graag actieve leden.

Blackrix
Euh, ook eens dus!
(dat was nog eens een stuk korter dan mijn verhaal hierboven eigenlijk he :D )
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Tjonge jonge

Bericht door andregc » do jul 28, 2011 22:32

Hallo,

korte toevoeging van mijn kant.

Ik snap niet dat mensen zich allemaal buitengesloten voelen op basis van de leeftijd van hun auto. Er wordt op het forum gepraat over auto's waar mensen mee bezig zijn, als jij een civic hebt van 89 en je wilt hier iets leuks over kwijt moet je dat gewoon doen, zeker weten dat je reacties krijgt.

Iedereen is welkom op meetings, en er zijn er zat die geen bolletje in de schuur hebben en die toch bijna alle meetings aanwezig zijn, waaronder ondergetekende. Kom gewoon langs, desnoods met je daily driver, want er is geen enkele sprake van uitsluiting van mensen op basis van de auto.

Ik vind dat je ook weinig recht van spreken hebt als je nog nooit langs bent geweest, dus begin daar eens mee. Het is gewoon een groepje enthousiastelingen die voornamelijk oude karretjes hebben, maar andere voertuigen zijn ook welkom.

Die meeting in september wordt dus rete druk met allerlei mooie honda's van allerlei leeftijden en eigenaren. Gezellig.....

Groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » vr jul 29, 2011 10:37

Natuurlijk is iedereen welkom. En dit mag natuurlijk ook......:

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Plaats reactie