2 motorblokken, wie weet waarvan?

Bied hier je onderdelen aan.
Plaats reactie
andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

2 motorblokken, wie weet waarvan?

Bericht door andregc » wo jan 26, 2011 15:06

Hallo mannen,

ik heb een tweetal motorblokken liggen waar ik graag iemand anders gelukkig mee wil maken.
Ik hoef er niets voor te hebben, maar het is wel leuk als iemand me kan vertellen of ze inderdaad voor type 2 civic zijn en anders waarvoor wel? De koppen zitten er nog op. Verder heb ik er geen historie van oid.

Als iemand interesse heeft laat maar weten.
Blok 1
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Blok 2
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maak me los, anders gaan ze de dumpster in.
Ze liggen in Hoogblokland, onder Vianen, daar ook graag afhalen, moet ik ook even daarnaartoe gaan, maar dat overleven we wel.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Etarsa

Bericht door Etarsa » wo jan 26, 2011 17:24

Ik zie EN1 & 4
Volgens wikilek.....

EN

The EN displaced 1,335 cc (1.335 L; 81.5 cu in). 8 valve head fitted on Civics in Australia, Canada, and also to the Triumph Acclaim / Honda Ballade. All Aluminum engine.
EN1 1980-1983 Wagons and Hatchbacks, single carb, 60 bhp (45 kW)
EN4 1981-1984 Triumph Acclaim, twin carb, 71 bhp (53 kW)

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » wo jan 26, 2011 22:35

Hallo Henk,

Zijn de nokkenassen er nog bij en de luchtinlaten?

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » do jan 27, 2011 17:21

henkkok schreef:vraag je dat aan mij gr henk
Ja, klopt. Ik ben daar nog naar op zoek.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » do jan 27, 2011 20:40

henkkok schreef:dus je zoek alleen nokkenassen ?????
Ik had even niet gezien dat Andre het topic was gestart. Wat weer een verwarring!

Ik zoek de nokkenas van de EN4, dit is een iets andere nokkenas van een Civic S. Samen met de dubbele carburateurs wel een leuke setje. Ik zoek overigens ook nog de handbak van de S en het complete schakelmechanisme van een Bolletje, inclusief pedalen e.d.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo jan 30, 2011 16:30

Blackrix schreef:
Ik zoek de nokkenas van de EN4, dit is een iets andere nokkenas van een Civic S. Samen met de dubbele carburateurs wel een leuke setje. Ik zoek overigens ook nog de handbak van de S en het complete schakelmechanisme van een Bolletje, inclusief pedalen e.d.

Blackrix
Weet je dit zeker,dat er verschil tussen het EB en EN blok qua nok profiel?
Ik was het nog niet tegengekomen eigenlijk

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Bericht door Sjupergrover » ma jan 31, 2011 16:08

zeker weten
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » do feb 10, 2011 22:03

Etarsa schreef:Ik zie EN1 & 4
Volgens wikilek.....

EN

The EN displaced 1,335 cc (1.335 L; 81.5 cu in). 8 valve head fitted on Civics in Australia, Canada, and also to the Triumph Acclaim / Honda Ballade. All Aluminum engine.
EN1 1980-1983 Wagons and Hatchbacks, single carb, 60 bhp (45 kW)
EN4 1981-1984 Triumph Acclaim, twin carb, 71 bhp (53 kW)

Ik heb de vraag over het verschil in nokkenassen op een ander forum gesteld.
hierbij het antwoord:

EN4 cam has longer duration than EB by 5 degrees.
It is the same timing as the GS spec cam, halfway between standard EB and RS from my research.
Pete

Een mooie opwaardering voor je bol dus!

Plaats reactie