Goelette stelt zich voor
Goelette stelt zich voor
hoi allemaal, ik ben Tom en ik woon in zuid-limburg. Ik heb een redelijke honda-historie al achter de rug en zit er nóg in. Ik ben secretaris van de Honda Club Zuid-Limburg en ben momenteel 30 jaar.
Mijn eerste honda was een CRX 1.5 uit 1984. Heb ik maar kort gehad omdat ik vond dat ik er veel te hard mee reed op jonge leeftijd. Bovendien was hij best wel rot.
Toen heb ik een 1.6 uit 1988 (type2) gekocht en deze heb ik nog steeds (nu 7 jaar denk ik). Tijdens het opknappen van deze heb ik een 1.5 uit 1985 gekocht waar mijn vrouw vervolgens nog 5 jaar in heeft gereden. Momenteel is die naar de sloop, althans de voorkant, de achterkant fungeert als aanhangertje. Ik heb in de tussentijd nog een goede crx typ1 1.6 uit 1986 gekocht, en die staat al sinds aankoop geschorst in de garage te wachten tot ik hem volledig ga restaureren (body-off) en tot hij oldtimer is.
Verder heb ik een accord 1.8 uit 1996 gehad, deze heb ik daarna ingeruild op een accord aerodeck uit 1991 met een H22a JDM motor erin. In de tussentijd heeft mijn vrouw nog een shuttle rt4wd gereden tot de koppakking kapot ging. De accord heb ik verleden jaar ingeruild voor een volvo V70 en mijn vrouw heeft de shuttle weggedaan en rijdt nu een V40. Dit alles dankzij de geboorte van mijn eerste zoon dit jaar :)
Op dit moment heb ik dus als dagelijks vervoer 2 volvo's (sorry), als extra leukigheidje een crx uit 1988, als niet rijdend restauratieobject een crx uit 1986, dan heb ik nog een Motor (bmw k1100lt) en nog mijn eerste auto ooit, een Renault Goelette 4x4 uit 1954, die ook op restauratie wacht. deze verklaart mijnforumnaam.
Ik heb deze site gevonden in mijn zoektocht naar de mogelijkheden een Civic type1 uit 1978 op te gaan knappen. Daar ben ik nog niet over uit of ik dat nou ook nog moet gaan doen of niet.... Maar voor de crx '86 denk ik dat ik hier ook wel op de juiste site zit :)
Mijn eerste honda was een CRX 1.5 uit 1984. Heb ik maar kort gehad omdat ik vond dat ik er veel te hard mee reed op jonge leeftijd. Bovendien was hij best wel rot.
Toen heb ik een 1.6 uit 1988 (type2) gekocht en deze heb ik nog steeds (nu 7 jaar denk ik). Tijdens het opknappen van deze heb ik een 1.5 uit 1985 gekocht waar mijn vrouw vervolgens nog 5 jaar in heeft gereden. Momenteel is die naar de sloop, althans de voorkant, de achterkant fungeert als aanhangertje. Ik heb in de tussentijd nog een goede crx typ1 1.6 uit 1986 gekocht, en die staat al sinds aankoop geschorst in de garage te wachten tot ik hem volledig ga restaureren (body-off) en tot hij oldtimer is.
Verder heb ik een accord 1.8 uit 1996 gehad, deze heb ik daarna ingeruild op een accord aerodeck uit 1991 met een H22a JDM motor erin. In de tussentijd heeft mijn vrouw nog een shuttle rt4wd gereden tot de koppakking kapot ging. De accord heb ik verleden jaar ingeruild voor een volvo V70 en mijn vrouw heeft de shuttle weggedaan en rijdt nu een V40. Dit alles dankzij de geboorte van mijn eerste zoon dit jaar :)
Op dit moment heb ik dus als dagelijks vervoer 2 volvo's (sorry), als extra leukigheidje een crx uit 1988, als niet rijdend restauratieobject een crx uit 1986, dan heb ik nog een Motor (bmw k1100lt) en nog mijn eerste auto ooit, een Renault Goelette 4x4 uit 1954, die ook op restauratie wacht. deze verklaart mijnforumnaam.
Ik heb deze site gevonden in mijn zoektocht naar de mogelijkheden een Civic type1 uit 1978 op te gaan knappen. Daar ben ik nog niet over uit of ik dat nou ook nog moet gaan doen of niet.... Maar voor de crx '86 denk ik dat ik hier ook wel op de juiste site zit :)
Nog wat bijbehorende foto's:
CRX AS 1986, goede staat maar wil ik 100% restaureren:
CRX AF 1985 aanhanger, achter Accord Aerodeck CB8 H22A
CRX ED9 1988
De Civic die ik misschien van familie wil overnemen om op te knappen, óf in onderdelen ga verkopen:
Mijn Renault Goelette 1954
CRX AS 1986, goede staat maar wil ik 100% restaureren:
CRX AF 1985 aanhanger, achter Accord Aerodeck CB8 H22A
CRX ED9 1988
De Civic die ik misschien van familie wil overnemen om op te knappen, óf in onderdelen ga verkopen:
Mijn Renault Goelette 1954
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
- CIVIC GT 1985
- Berichten: 1750
- Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
- Locatie: Amsterdam
welkom TOm
Wat een mooie intro, je verleden vertoont een duidelijke honda voorkeur.
Dat bolletje is natuurlijk een hele mooie aanvulling op je verzameling en op je oude honda liefde. Ik hoop dat je hem naast de type 1 crx neerzet en netjes gaat maken.
Je bent hier iig op de goede plek voor vragen en suggesties.
mvg andre
Dat bolletje is natuurlijk een hele mooie aanvulling op je verzameling en op je oude honda liefde. Ik hoop dat je hem naast de type 1 crx neerzet en netjes gaat maken.
Je bent hier iig op de goede plek voor vragen en suggesties.
mvg andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Dank allemaal. Hier nog wat fotootjes van mijn oprit uit de Honda-hoogtij dagen. Was nog vergeten te zeggen dat ik ook eventjes wat civic's gen 4 heb gehad, daar heb ik er 1 van opgeknapt voor mijn schoonzusje (andere was voor onderdelen)
En mijn garage (tel de honda's):
Mijn voordeur:
Dan nog een foto van hoe de CRX type 2 was vóór de restauratie waarbij hij uiteindelijk blauw gespoten is:
en een foto waar alle crx-en samen op staan:
En nog een foto van de 3 shuttles die ik ooit gelijktijdig had (2 gesloopt voor onderdelen, uiteindelijk de derde ook):
En nog een foto waar mijn 96 accord op staat: denk ik toch nog vaak met weemoed aan terug....
:)
En mijn garage (tel de honda's):
Mijn voordeur:
Dan nog een foto van hoe de CRX type 2 was vóór de restauratie waarbij hij uiteindelijk blauw gespoten is:
en een foto waar alle crx-en samen op staan:
En nog een foto van de 3 shuttles die ik ooit gelijktijdig had (2 gesloopt voor onderdelen, uiteindelijk de derde ook):
En nog een foto waar mijn 96 accord op staat: denk ik toch nog vaak met weemoed aan terug....
:)
Wat een serie
hallo,
leuk dat je je foto's post, want dit geeft een duidelijk beeld van je honda hoogtijdagen. Waarom ben je eigenlijk overgestapt naar volvo, want dit doet toch vermoeden dat je niet zonder kan. Je hebt er nu dus nog 3 toch? type 1 crx, type 2 crx en dat bolletje wat je binnenkort nieuw leven in gaat blazen.
Fantastische schuur overigens, het kwijl loopt me in de mond.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen omtrent je auto's
groeten andre
leuk dat je je foto's post, want dit geeft een duidelijk beeld van je honda hoogtijdagen. Waarom ben je eigenlijk overgestapt naar volvo, want dit doet toch vermoeden dat je niet zonder kan. Je hebt er nu dus nog 3 toch? type 1 crx, type 2 crx en dat bolletje wat je binnenkort nieuw leven in gaat blazen.
Fantastische schuur overigens, het kwijl loopt me in de mond.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen omtrent je auto's
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
inderdaad, ik heb er nu 2 (eigenlijk 2,5 :) ) en binnen enkele weken dus misschien 3.
ik ben overgestapt naar Volvo voor mijn dagelijks vervoer omdat een vergelijkbare Honda veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder zou zijn (en die € heb ik niet).
Wat ik wilde was een moderne, veilige auto, omdat ik vader geworden ben dit jaar, hij moet ruim zijn, het moet een diesel zijn, en hij moet een enorme aanhanger kunnen trekken (V70 mag 1800 kg). Ik zou niet weten welke Honda ik daarvoor als redelijk alternatief had kunnen pakken in dezelfde prijsklasse :)
Schuur is wel groot maar staat veel te veel rommel in, daar moet ik nog eens flink met de bezem doorheen als ik nog eens twee weken tijd heb :)
ik ben overgestapt naar Volvo voor mijn dagelijks vervoer omdat een vergelijkbare Honda veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder zou zijn (en die € heb ik niet).
Wat ik wilde was een moderne, veilige auto, omdat ik vader geworden ben dit jaar, hij moet ruim zijn, het moet een diesel zijn, en hij moet een enorme aanhanger kunnen trekken (V70 mag 1800 kg). Ik zou niet weten welke Honda ik daarvoor als redelijk alternatief had kunnen pakken in dezelfde prijsklasse :)
Schuur is wel groot maar staat veel te veel rommel in, daar moet ik nog eens flink met de bezem doorheen als ik nog eens twee weken tijd heb :)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
Vandaag "nieuwe"velgen binnengekrgen voor de AS en de aanhanger. Ze moeten wel nog "even" opnieuw gepolijst worden.... :)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55