Wieldoppen

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Plaats reactie
Rob Driessen

Wieldoppen

Bericht door Rob Driessen » zo mar 22, 2020 08:46

Hallo allemaal, graag stel ik me ook even voor. Ik ben Rob Driessen en heb sinds een aantal jaren weer een Honda Integra uit 1988 nadat ik vroeger in mijn schooltijd ook al 3 Integra’s heb gereden echter waren die op de bekende plaatsen doorgeroest. In 2016 heb ik een pareltje kunnen kopen van een eerste eigenaar met slecht 39.700 km op de teller met alle boekjes en keuringen erbij. Echter doordat die auto zo lang had stilgestaan of weinig had gereden moest er veel opnieuw worden afgesteld en vervangen. Nu rij ik er lekker in met het zonnetje op het dak en geloof me je hebt er veel bekijks mee. Maar nu komt het, ik ben naarstig op zoek naar een set wieldoppen origineel Honda Integra / Prelude 13 inch. Deze had ik vroeger ook op m’n Honda’s zitten en deze die ik nu heb heeft de retro stalen velgen met oude Honda naafkappen maar vind originele wieldoppen mooier bij de auto staan. Mochten ze er niet meer zijn dan denk ik nog aan lichtmetalen velgen. Wie kan mij helpen aan een set nette wieldoppen? Alle informatie is welkom. Alvast bedankt iedereen.
Bijlagen
9B4E7D11-365E-472D-A8D8-F4A6170B90BF.jpeg
9B4E7D11-365E-472D-A8D8-F4A6170B90BF.jpeg (1.28 MiB) 7907 keer bekeken

DAFKE
Berichten: 809
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Wieldoppen

Bericht door DAFKE » zo mar 22, 2020 09:47

Goedemorgen Rob.
Ik heb geen wieldoppen maar jij hebt wel een mooie integra.

Opvallend is dat er in korte tijd 3 nieuwe leden bij zijn met een integra. Ineens komen ze overal vandaan.

Grt Roland

minimonster
Site Admin
Berichten: 2201
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wieldoppen

Bericht door minimonster » zo mar 22, 2020 09:49

Hey Rob,

Welkom op ons forum. Mooie Integra heb jij daar! Houden zo :woow:

Ik kan je helaas niet aan de wieldoppen helpen, maar wellicht iemand anders :shock:

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Rob Driessen

Re: Wieldoppen

Bericht door Rob Driessen » zo mar 22, 2020 12:58

Hallo Roland en Marko, dank voor jullie reacties. Ik kijk regelmatig op internet naar Honda wieldoppen maar tevergeefs tot nu toe. Zodoende kwam ik een paar dagen terug uit op deze website voor Honda liefhebbers dus meteen maar aangemeld. Als ik ook mensen kan helpen hoor ik het graag. Leuk weetje is wel dat als je kijkt op de kentekensite Finnik dan rijden er nog 26 Honda Integra’s rond in Nederland. Fijn weekend iedereen.

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Wieldoppen

Bericht door andregc » zo mar 22, 2020 22:20

Hee Rob,

prachtige integra zeg, ziet er keurig uit.
Ik denk dat het vinden van wieldoppen lastig zal worden, mensen gaan meer voor de originelere typen honda lichtmetalenvelgen. Denk dat je dit makkelijker kunt vinden en kan ook erg mooi staan,, maar is een kwestie van smaak. 14 inch zou hem goed staan denk ik.

groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Rob Driessen

Re: Wieldoppen

Bericht door Rob Driessen » di mar 24, 2020 08:10

Hoi André bedankt voor je reactie. Heb onlangs al gekeken op eBay naar wieldoppen maar dan kom je veelal uit in Amerika en dan zie ik de wieldoppen die ik voor ogen heb echter staat er geen Honda op de doppen maar Acura. En de prijzen beginnen pas bij 150 dollar dus ook niet interessant. We kijken rustig verder.

Groet Rob

Rob Driessen

Re: Wieldoppen

Bericht door Rob Driessen » wo apr 29, 2020 14:58

Hoi Abdul jij ook welkom uiteraard. Ja beetje raar maar in mijn schoolperiode ( jaren 90 ) reden er nog volop Integra’s en Preludes met bijna allemaal wieldoppen en nu is er nergens geen meer te vinden helaas maar wel blijven positief zoeken uiteraard.

Integra

Re: Wieldoppen

Bericht door Integra » wo apr 29, 2020 18:43

Ik heb nog wel een set, maar wil deze eigenlijk niet kwijt (zijn nog van m'n eerste).
Zou eens kunnen kijken of ik nog een set heb liggen van de laatste..... (zijn andere, maar wél origineel) en of ik de ringen er nog bij heb om ze vast te zetten (verloopring tussen moer en dop, doppen gaan dus vast met de wielmoeren)

Rob Driessen

Re: Wieldoppen

Bericht door Rob Driessen » di mei 05, 2020 01:05

Integra schreef:
wo apr 29, 2020 18:43
Ik heb nog wel een set, maar wil deze eigenlijk niet kwijt (zijn nog van m'n eerste).
Zou eens kunnen kijken of ik nog een set heb liggen van de laatste..... (zijn andere, maar wél origineel) en of ik de ringen er nog bij heb om ze vast te zetten (verloopring tussen moer en dop, doppen gaan dus vast met de wielmoeren)
Hallo Integra, graag als je eens wilt kijken en ik snap dat je van je eigen set geen afstand doet ze staan immers mooi onder de auto. Mocht je wat vinden dan hoor ik het graag van je. Alvast bedankt

Plaats reactie