Motortemperatuur lager dan normaal.
Motortemperatuur lager dan normaal.
Weledelgestrenge Honda-connaisseurs
Nogmaals deze bron van Honda-wijsheid aanborende,heb ik een vraag en hopelijk weten jullie daar een antwoord op,dat zou wel weer ideaal zijn natuurlijk.
Vanaf de dag dat ik mijn Honda Prelude 1.8 EX,1985,dual carb,heb,heeft de koelvloeistoftemperatuurmeter altijd practisch tegen het midden aangestaan op bedrijfstemperatuur.Keurig netjes dus.
Echter vanaf vorige week staat dezelfde meter nog maar op een derde.Als eerste verdachte heb ik vandaag de thermostaat vervangen maar helaas zonder resultaat.
Nu vraag ik me dus af wat er dan wel de oorzaak van kan zijn dat de motor niet goed op bedrijfstemperatuur komt.En hoeveel kwaad het kan als ik daarmee blijf rijden.
Iemand ideeën daarover ?
Daarnaast wil ik graag delen dat ik naar aanleiding van mijn demperzoektocht op dit forum in contact ben gekomen met forumlid Bart Theys (Honda Solutions)in België. Hij heeft me een originele dualtip Bosal einddemper opgestuurd welke reeds gemonteerd is en naar behoren functioneerd.
Een week later bleek dat mijn handremmechanisme rechtsachter niet meer funtioneerde en wederom waren nergens nieuwe remklauwen te krijgen natuurlijk.
Bart gecontacteerd, en Afgelopen Zaterdag stond ik om 10.30u.in België waar we samen (lees;voornamelijk Bart) de beide achterremklauwen volledig hebben gereviseerd,voor een zeer schappelijk bedrag.Deze werken weer als nieuw,waar ik erg blij mee ben.Dank dus aan zowel Bart alsmede dit forum.
Groet,Auke.
Nogmaals deze bron van Honda-wijsheid aanborende,heb ik een vraag en hopelijk weten jullie daar een antwoord op,dat zou wel weer ideaal zijn natuurlijk.
Vanaf de dag dat ik mijn Honda Prelude 1.8 EX,1985,dual carb,heb,heeft de koelvloeistoftemperatuurmeter altijd practisch tegen het midden aangestaan op bedrijfstemperatuur.Keurig netjes dus.
Echter vanaf vorige week staat dezelfde meter nog maar op een derde.Als eerste verdachte heb ik vandaag de thermostaat vervangen maar helaas zonder resultaat.
Nu vraag ik me dus af wat er dan wel de oorzaak van kan zijn dat de motor niet goed op bedrijfstemperatuur komt.En hoeveel kwaad het kan als ik daarmee blijf rijden.
Iemand ideeën daarover ?
Daarnaast wil ik graag delen dat ik naar aanleiding van mijn demperzoektocht op dit forum in contact ben gekomen met forumlid Bart Theys (Honda Solutions)in België. Hij heeft me een originele dualtip Bosal einddemper opgestuurd welke reeds gemonteerd is en naar behoren functioneerd.
Een week later bleek dat mijn handremmechanisme rechtsachter niet meer funtioneerde en wederom waren nergens nieuwe remklauwen te krijgen natuurlijk.
Bart gecontacteerd, en Afgelopen Zaterdag stond ik om 10.30u.in België waar we samen (lees;voornamelijk Bart) de beide achterremklauwen volledig hebben gereviseerd,voor een zeer schappelijk bedrag.Deze werken weer als nieuw,waar ik erg blij mee ben.Dank dus aan zowel Bart alsmede dit forum.
Groet,Auke.
Re: Motortemperatuur lager dan normaal.
Temperatuur op een derde is geen probleem en haast Honda eigen.
Ik heb nog nooit anders meegemaakt.
Ik heb nog nooit anders meegemaakt.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977
Re: Motortemperatuur lager dan normaal.
Klopt, ook in mijn geval.Hans schreef:Temperatuur op een derde is geen probleem en haast Honda eigen.
Ik heb nog nooit anders meegemaakt.
Motor komt wel op temperatuur maar de meter geeft minder aan.
Re: Motortemperatuur lager dan normaal.
Ok,maar dan is het evengoed nog vreemd dat de temp.meter een jaar lang in het midden staat en dan van het ene op het andere moment,zonder wijzigingen aan de motor of koelsysteem,een andere waarde aangeeft,niet dan ?
Groet,Auke.
Groet,Auke.
Re: Motortemperatuur lager dan normaal.
Niet raar, ook bij mij het geval.
Eventueel de temperatuur censor vervangen.
Eventueel de temperatuur censor vervangen.
Re: Motortemperatuur lager dan normaal.
Ok,zal de sensor dan toch iig vervangen.Ik wil wel een waarde waar ik van op aan kan ,anders weet ik nog niet wanneer het ineens veranderd.
Heb alleen al wel gemerkt dat die sensor muur en muurvast zit,ook IMAL nog geen resultaat gegeven,kop is al rond,en te weinig ruimte om er een beste tang op te zetten..
groet,Auke.
Heb alleen al wel gemerkt dat die sensor muur en muurvast zit,ook IMAL nog geen resultaat gegeven,kop is al rond,en te weinig ruimte om er een beste tang op te zetten..
groet,Auke.
Re: Motortemperatuur lager dan normaal.
Zou zelf het risico niet nemen, bij afbreken heb je een probleem.
bij oververhitting heb je nog de elektrische fan.
Begrijp best dat je de goede temperatuur wil weten maar de meter in de auto kan ook niet goed aangeven.
Aad.
bij oververhitting heb je nog de elektrische fan.
Begrijp best dat je de goede temperatuur wil weten maar de meter in de auto kan ook niet goed aangeven.
Aad.