Koelvloeistof vervangen.

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
DAFKE
Berichten: 810
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Koelvloeistof vervangen.

Bericht door DAFKE » do apr 16, 2015 19:19

Niet echt een probleem maar gewoon even informeren. Binnenkort wil ik de koelvloeistof van mijn Accord uit 1978 vervangen, het is met grijs kleppendeksel. Kan ik hier elke koelvloeistof in gooien of moet je ergens op letten. Er is tegenwoordig rood, groen en blauw. Kan dit allemaal in een oldtimer of is sommige te modern, en wordt er iets aangetast bijvoorbeeld.

Grt. Roland.

Robert Itr

Re: Koelvloeistof vervangen.

Bericht door Robert Itr » do apr 16, 2015 19:54

Ik zou dezelfde kleur gebruiken als wat er ook in gezeten heeft,anders kan het de boel gaan aantasten.En even goed doorspoelen met water met de thermostaat er uit, en gelijk vervangen,je hebt de boel toch los.

sleurhut

Re: Koelvloeistof vervangen.

Bericht door sleurhut » do apr 16, 2015 21:04

Ervan uitgegaan dat je een aluminium motorblok hebt zou ik aanraden er G12 (rood) op te doen. eerst bij je oude KVS een additiefje erin donderen en een half uur rondrijden om het los te weken alle afzettingen. dan aftappen en met een tuinslang doorspoelen. Van binnen word echt alles brand en brandschoon. G12 is specifiek voor alu motorblokken bedoeld.

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Re: Koelvloeistof vervangen.

Bericht door Blackrix » do apr 16, 2015 21:14

Accordblok is volgens mij gietijzer. En ook op moderne Honda's wordt gewoon blauwe of groende koelvloeistof gebruikt voor zover ik weet.
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

sleurhut

Re: Koelvloeistof vervangen.

Bericht door sleurhut » do apr 16, 2015 21:31

blauw word vaak gebruikt op de gietijzeren blokken. Basis van de koelvloeistof verschilt. Kan weinig kwaad omwisselen. RIsico bestaat dat over de loop van jaren de koppakking eraan gaat door de uitwerking van de verkeerde kvs.

DAFKE
Berichten: 810
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Koelvloeistof vervangen.

Bericht door DAFKE » do apr 16, 2015 21:47

Iedereen bedankt voor de adviezen. Ik denk inderdaad dat het blok van gietijzer is. Gr. Roland.

Plaats reactie