Distributieriem Prelude

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
vladimir

Distributieriem Prelude

Bericht door vladimir » zo mar 22, 2015 12:58

Mensen,

Ik ga de distributieriem van mijn prelude vervangen. Ik wil het liefste OEM spul. De spanrol komt bij een dealer uit belgië weg en mijn eigen dealer had nog een distributieriem liggen. De spanrol vertrouw in wel maar wat denken jullie van de riem? Hij is natuurlijk wel nieuw maar zou zo'n riem na al die jaren nog goed zijn?
Ik weet dat je een riem ook na zoveel jaar moet vervangen maar heeft een riem ook een 'houdbaarheid' datum als hij op de plank ligt?

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Distributieriem Prelude

Bericht door minimonster » zo mar 22, 2015 14:47

vladimir schreef:Mensen,

Ik ga de distributieriem van mijn prelude vervangen. Ik wil het liefste OEM spul. De spanrol komt bij een dealer uit belgië weg en mijn eigen dealer had nog een distributieriem liggen. De spanrol vertrouw in wel maar wat denken jullie van de riem? Hij is natuurlijk wel nieuw maar zou zo'n riem na al die jaren nog goed zijn?
Ik weet dat je een riem ook na zoveel jaar moet vervangen maar heeft een riem ook een 'houdbaarheid' datum als hij op de plank ligt?
Als hij "gewoon" donker heeft gelegen in een zak, zit er geen houdbaarheidsdatum aan. Vouw hem eens naar buiten en check op droogtescheuren aan de binnen en buitenzijde... Als dat er goed uit ziet, zou ik hem gewoon monteren, voor de komende 10 jaar /100.000km ..

Bovendien: jij hebt een EL motor.. daarbij raken de kleppen de zuigers volgens mij niet als de riem geknapt is... Dus veel kan er niet stuk mocht hij tóch knappen....


Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Plaats reactie