Leon

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » wo mar 12, 2014 12:54

Bezig gehouden met de achterste Koni's. Schoonmaken alleen voldoet niet voor mij. Dus kleurtje uitgezocht, nieuwe stickers gekocht.
Zo goed als nieuw.

Afbeelding

Vandaag de benzineleidingen en remleiding weg gehaald. Zitten in de weg om de onderkant/achter schoon te maken en opnieuw te tectyleren. De oude zooi kwam er ook redelijk snel af na wat werken met de staalborstel. Hopelijk van de week alles schoon en misschien al terug verse laag er op.

LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » wo mar 12, 2014 12:55

Van de week nog wat spul binnen gehad en opgehaald.

Deze opgehaald donderdagavond. Nieuwe achterste spatlappen. Hopelijk vindt ik de voorste ook nog ergens (heb wel al gebruikte liggen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan kreeg ik deze vrijdag binnen. Nieuwe strip voor in de bumper (voor en achter zijn hetzelfde)

Afbeelding

Dan kwam vandaag de postbode met 4 pakketjes.

Mijn deksel en dekseltje op de inlaat terug gehad van deze beste man: decrxgarage.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=13684
Sticker voor op de inlaat is onderweg uit amerika als het goed is.

Afbeelding

Afbeelding

Uit Zwitserland kwam de andere koplamp ook binnen vandaag, beide nu dus nieuw liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Uit Amerika dan nog twee pakketten. De eerste. OEM 1G CRX mistlampen, met oem knop en bekabeling.

Afbeelding

En dan :>>: :>>: :eek: ,

Geen idee of er een set van is in Nederland. Ik heb ze nog nooit gezien in detail op een foto.

OEM Visors met bevestigingsspul er bij. In super nette staat.

Afbeelding

Nog wat roest er uit geslepen en gelast, maar niet heel interessant, zal de foto's nog wel uploaden.

LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » wo mar 12, 2014 12:56

Afgelopen weekend nog wat OEM spul kunnen ophalen. Nieuw bumper ophanging voor de voorste bumper, deze heeft ooit een tik gehad denk ik, was krom dus, en de beugels waren roest. Gelukkig ook deze nog nieuw kunnen vinden. Nieuwe voorste spatlappen. Nieuwe pakkingen (inlaat, uitlaat spruitstuk en kleppendeksel)

Afbeelding

Dan op zaterdag kwam er een set velgen binnen. OEM 1G CRX.
Gelijk maar testen of ze over de ED9 remmen passen, is maar 13'' dit dus, en past zonder problemen gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

Dan was dit nog binnen gekomen. "subframe" achterkant. Die er nu opzit is al aan gelast, al uitgescheurd denk ik. Hier komt de panhard bar aan te zitten, en aangezien ik wil verlagen is het wel zo lekker dat die dus heel blijft. Nog meer puntlassen uitboren, maar dan zit er wel een nieuw deel onder wat weer jaren mee kan.

Afbeelding

Een embleem mogen ontvangen. Een echt mugen embleem wel te verstaan.
Afbeelding

Why ? Nou, omdat zonder embleem het maar kaal is, en niet niet "af"

Pakket uit Japan :D

Afbeelding

Embleem op z'n plek.

Afbeelding

Een originele Mugen spoiler :cool:

Afbeelding

Dat was het weer even geloof ik. :lol:

LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » wo mar 12, 2014 12:57

Gisteren avond dit ding eens geprobeerd. Aangezien ik nogal een stukje bodem moet doen, en het een en ander moet buigen.

Afbeelding

Dat gaat wel goedkomen denk ik. Kan er een mooie OEM look aangeven en zal dus een stuk netter zijn. En een vlakke plaat is natuurlijk sowieso geen optie. Teststukje. Vanavond eens kijken of ik een stuk plaat kan fixen op de juist afmetingen.

Afbeelding

Nog wat werk verricht vandaag. Blijft traag werken, alles pas maken en lassen. En kom vaak nog dingen tegen die ik dan toch maar gedaan wil hebben.

Vandaag eerst simpel begonnen. Bumpersteun in elkaar gezet en in de voorbumper gemonteerd. Nu hangt de bumper gelijk recht als ik deze op de voorste steunen hang, :up:
Afbeelding

Dan kon ik ook dit steuntje terug op z'n plaats lassen.
Afbeelding

Dan dit gat eest maar eens dicht gemaakt. Aangezien ik nu de profielroller heb gelijk gebruikt van gemaakt. Zit nu dus een half ronde vorm in geperst, gelijk steviger, en terug als origineel, kon nog net zien waar het eerst zat aan de onderkant, dus mooi in een lijn doorgetrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Dan heel de dorpel toch maar "kapot" geslepen, langs buiten leek het nog netjes, maar zat toch veel roest in, en tussen de aansluiting met de bodemplaat.

Wat er dus uitkwam, zag er langs buiten een stuk netter uit.
Afbeelding

Afbeelding

Zoals het er origineel uit ziet.
Afbeelding

En dan hier ook weer, de profielroller er bij gepakt.
Afbeelding

Dan zag ik dat hier achter de versteviging een gaatje zat, had al een strook weg geslepen.
Afbeelding

Nog wat meer er uit. Had dat originele stuk toch nog liggen. Dus terug net stuk er in gezet en natuurlijk het gat er achter dicht gemaakt.
Afbeelding

Toch een hele dag weer mee bezig geweest om het allemaal netjes te krijgen. Deze kant dus bijna alle roest er uit en terug dicht, alleen de bodem nog, maar wacht nog op een paar custom rollen voor de profielenroller, dan kan ik als het goed is gelijk de juist vorm in de bodemplaat "persen"

My dad made me these. Exact measurements from the OEM floor panel

Afbeelding

So after some messing around I got this, kinda looks like it so thats a start.
Afbeelding

And then today I made it a bit better looking and fitting. Also got that front piece done, that goes back up into the wheel arch. Just a matter of welding it all back in now. But at least work is getting done.
Afbeelding

Almost done, just a piece to be made on the inside of the sill to cover up the jack point. Removed the sound deadening stuff as well and cleaned it up a bit.

Afbeelding

LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » wo mar 12, 2014 12:57

Zo dan ben ik weer aardig bij. Vergeet niet de vorige pagina te bekijken zie ik nu :P, staan ook nog wat updates.

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Leon

Bericht door andregc » wo mar 12, 2014 19:22

Ziet er super uit zeg, dat wordt een nette kar zo te zien. leuk om te zien wat je doet, blijf lekker posten.

groeten Andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

s2000
Berichten: 121
Lid geworden op: za okt 29, 2011 17:33
Locatie: Nijverdal

Re: Leon

Bericht door s2000 » wo mar 12, 2014 20:31

goed bezig Leon

geweldig om te zien hoe jij bezig bent

succes

Andre
Honda Crv van 2009
Honda Crz van 2012
Honda del sol van 1996
Honda crx ed9 van 1988
Honda accord van 1980
Honda Z600 van 1971

Robert Itr

Re: Leon

Bericht door Robert Itr » wo mar 12, 2014 21:17

Ziet er netjes uit,daar word klokkerholm nog jaloers op :lol:

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Re: Leon

Bericht door Blackrix » wo mar 12, 2014 22:26

Helemaal top! Ik wordt jaloers!
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » do mar 13, 2014 20:18

andregc schreef:Ziet er super uit zeg, dat wordt een nette kar zo te zien. leuk om te zien wat je doet, blijf lekker posten.

groeten Andre
Hoi Andre, bedankt, zal ik zeker doen, spaar de werkzaamheden maar wat op.

Leon

LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » do mar 13, 2014 20:19

s2000 schreef:goed bezig Leon

geweldig om te zien hoe jij bezig bent

succes

Andre
Bedankt :), hoop tegen de zomer een eind te zijn (klaar om te laten spuiten)

LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » do mar 13, 2014 20:19

Robert Itr schreef:Ziet er netjes uit,daar word klokkerholm nog jaloers op :lol:
Bedankt, en klokkerholm ? :P

LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » do mar 13, 2014 20:20

Blackrix schreef:Helemaal top! Ik wordt jaloers!
Hahah :lol: , bedankt :D

Robert Itr

Re: Leon

Bericht door Robert Itr » do mar 13, 2014 21:11

http://www.cadeon.nl/ Klokkerholm plaatdelen...

LeonL

Re: Leon

Bericht door LeonL » do mar 13, 2014 22:53

ahh, de naam kwam mij wel bekend voor, ooit nog eens 2 inlasschermen Proberen te kopen daar. Uiteindelijk hadden ze niks liggen.... :roll:

Plaats reactie