Einde oldtimerregeling

Gewoon voor al onze onzin die we kwijt willen.
Plaats reactie
Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Einde oldtimerregeling

Bericht door Blackrix » di okt 30, 2012 17:49

Helaas heeft het nieuwe kabinet weer een melkkoe gevonden, voor zover nu bekend wordt de oldtimerregeling per 2013 opgeheven onder het mom van milieu. Erg fijn voor diegenen die enkele keren per jaar met de oldtimer de weg opgaan en door deze regeling flink gedupeerd worden.

Helaas is de manier van bezuinigen in Den Haag heel eenvoudig. Ze leveren persoonlijk niets in en verzwaren gewoon de lasten van de hardwerkende burger. Ik zal binnenkort ook een gaan proberen flink te gaan bezuinigen door de lasten van mijn werkgever eens te proberen te verhogen, de gesprekken komen er binnenkort weer aan.........

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Bericht door Hans » di okt 30, 2012 18:18

Alles wat ze beloofd hebben voor de verkiezingen... er komt geen zak van terecht.
Maar wat verwacht je ook van mensen die de betekenis van het woord "bezuiniging" niet eens kennen.
Als ze nou eens wat minder geld over de balk gooien heb je die 16 miljard zo bij elkaar maar nee.
En dan de bodemloze put called Europa. Praat me d'r niet van.

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » di okt 30, 2012 19:45

Was er al bang voor,er komen steeds meer oldtimer rijders die de auto voor dagelijks verkeer gebruiken met heel veel oude diesels met slechte uitstoot.
Waarom niet gewoon de regel laten en de katalisator verplichten voor benzine en lpg auto s voor onze oldtimer.En voor de diesel de roetfilter.
Nee ze zetten er gewoon een streep door,geen medelijden.Belachelijk!

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » di okt 30, 2012 19:50


Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Bericht door Goelette » di okt 30, 2012 21:46

Pas een regeerakkoord dus nog niet definitief zo geregeld, maar het ziet er niet goed uit. Ernstig nadenken of ik mijn oldtimer nog wel op moet knappen.
Ik vind dat ze de regel best mogen aanscherpen, maar zoals nu is, tot 30 jaar bijvoorbeeld is eigenlijk al prima. Koppel er eventueel nog een max aantal kilometers aan en je bent klaar, of koppel er verplicht een andere auto op dezelfde naam aan waar wel wegenbelasting voor wordt betaald. Dan heb je de misbruikers snel te pakken.
Maar er rijden veel meer mensen rond in een wegenbelastingvrije auto die zogenaamd milieuvriendelijk is en zogenaamd geen files veroorzaakt ( :) ) dan in een oldtimer. Dat ze díe regeling nou eens ff snel afschaffen!

voor mijn CRX kan ik best begrijpen dat die niet wegenbelastingvrij wordt, maar mijn renault uit 1953 is toch echt niet geschikt voor dagelijks vervoer. En als ik daar mrb voor moet gaan betalen, lpg en dan 2600 kg.... lekker....
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » di okt 30, 2012 22:34

Ze moeten gewoon een regeling maken waarbij je met je oldtimer belastingvrij kan rijden tussen Maart en November. Een echte oldtimerrijder rijdt niet in de winter. Wil je wel tussen November en Maart rijden, dan betaal je gewoon de volle mep. Op die manier wordt het dagelijks belastingvrij rijden aan banden gelegd. En dit is vrij eenvoudig te controleren, een oude auto die rondrijdt tussen November en Maart valt op. Helaas levert dit de staat geen extra geld op, en daar is het ze om te doen. En als je de belasting niet wil betalen, dan moet je de auto schorsen. Voor de overheid dus altijd geld in de kas, de burger moet gewoon betalen.

Het aantal kilometers is geen haalbare zaak, het even wisselen van de kilometerteller voor de APK is te eenvoudig. Verder hoeven auto's van 40 jaar en ouder niet meer voor de APK, dus hoe controleren?

Ik denk dat de volgende stap wordt dat oldtimers extra belasting moeten betalen omdat ze zo enorm vervuilen.

Maar laten we eerlijk zijn, het gaat ze gewoon om de centen. Zo is er bijvoorbeeld al een hele oude belastingwet waarmee extra belasting wordt geïnd op mouserende drranken (bijv. Champagne). Daar betaal je dus extra belasting voor lucht. Hoezo, we worden genaaid??

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » di okt 30, 2012 23:30

Tja, je zal maar op dat gluiperige hoofd van Rutte gestemd hebben, dan wordt je op meer manieren genaaid.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » za nov 10, 2012 15:59

Weer wat nieuws rond de oldtimerregeling,toch weer een beetje gunstig.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/21229 ... en-met-mrb

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Bericht door Goelette » za nov 10, 2012 22:57

ach, ik maakte me er vrselijk druk om maar het kan bijna niet zo zijn dat het zomaar doorgaat. En anders heb ik wel wat alternatieven bedacht.
Als ik voor mijn crxen wegenbelasting moet betalen dan kom ik daar wel overheen, en ik neem aan dat jullie met je civicjes van een paar honderd kilo ook wel de schrik te boven zullen komen. Dat kost de wereld nou ook weer niet.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

Plaats reactie