Daar is PreludeSN weer!

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Plaats reactie
PreludeSN
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 21:25
Locatie: Houten

Daar is PreludeSN weer!

Bericht door PreludeSN » ma jan 16, 2012 22:25

Hallo Hondafanaten,

Graag wil ik me opnieuw voorstellen, PreludeSN is de naam. Ik was al eens eerder actief op het forum maar ergens is mijn account verloren gegaan :?:

Sinds een paar jaar heb ik mijn Lude met het idee om haar (het is een zij, hè?) op te gaan knappen. Vol goede moed begonnen met strippen, lassen en strak maken maar toch op een gegeven moment afgehaakt :cry: . Nieuw huis, baan, studie, vrouw en kind, je kent het wel. Kortom, de Lude staat nu alweer een paar jaar stof te vangen bij een boer in een kippenschuur :oops: . Omdat dit de tijd van goede voornemens is en ik mijn Prelude in 2012 eindelijk weer op de wielen wil krijgen....Daar is PreludeSN weer! :lol:

Groet,
PreludeSN

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » ma jan 16, 2012 22:34

Hoi PreludeSN,

Laat me je als eerste welkom heten hier op het forum ;-) . Je bent overigens niet de enige waarbij het project door omstandigheden stil is komen te liggen...... Maar laten we hopen dat je de Prelude snel weer op de been hebt! Is de Prelude overigens je enige Honda of heb je nog meer?

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

PreludeSN
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 21:25
Locatie: Houten

Bericht door PreludeSN » ma jan 16, 2012 22:57

Hallo Blackrix, dank voor het warme onthaal! De Prelude is mijn enige oude auto maar niet mijn enige project. Ik knutsel ook nog wat aan oude motorfietsen, zo ben ik momenteel bezig met een 74er Yamaha RD350. Dat is een echte basketcase maar wel een gaaf ding! 8)

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » ma jan 16, 2012 23:50

auto's en motoren, je hebt dezelfde aangeboren aandoening als ik blijkbaar :D

PreludeSN
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 21:25
Locatie: Houten

Bericht door PreludeSN » di jan 17, 2012 12:38

Haha, noem het een ziekte, een tik van de molen of een prettige storing! Beter dit dan doelloos in een kroeg hangen toch? Het prutsen aan motoren gaat in elk geval beter in een vinex wijk dan auto's. Ik ben best een beetje jaloers op al die goed uitgeruste garages en ruime loodsen van de andere forumleden hoor :woow: .

PreludeSN
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 21:25
Locatie: Houten

Bericht door PreludeSN » di jan 17, 2012 13:04

Hee...volgens mij was dat alweer mijn 3e post :idea: ?
Hier een fotootje van mijn Lude op de dag dat ik haar kreeg.

Afbeelding

De zichtbare en onzichtbare roestplekken (het waren er genoeg :roll: ) zijn inmiddels aangepakt.
Weet iemand of de striping en het honda logo aan de onderzijde van de deur origineel is?
De chromen spiegeltjes zijn waarschijnlijk niet origineel want ze passen voor geen meter. Maar ik vind het wel sjiek staan.
Is de Prelude ook geleverd met chromen spiegels? Zo niet, wie kan mij helpen aan een setje originele spiegels? sint

Schuttie

Bericht door Schuttie » di jan 17, 2012 15:32

Naar mijn weten is de striping zeker niet origineel. De spiegels zijn dat ook niet. En als je iemand tegenkomt die een setje originele spiegels heeft hou ik me aanbevolen want volgens mij zijn ze niet meer te vinden. Spiegels verschillen overigens ook nog per jaar want er zijn van dit model zoals je misschien weet 2 uitvoeringen met beide verschillende spiegels.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » wo jan 18, 2012 13:12

Hoi,

Welkom... Je komt wel uit een enorm Honda minded gezin, hulde dat je ouders jouw "preludeSN" hebben genoemd ;-)

Groeten, Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

PreludeSN
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 21:25
Locatie: Houten

Bericht door PreludeSN » wo jan 18, 2012 16:37

Eh, oeps :shock: . Je hebt helemaal gelijk bijna naamgenoot!
Marco met een C is de naam en ik woon in Houten vlakbij Utrecht.
Ik ben intussen 37 jaar oud en alles wat wielen heeft vind ik leuk.
Andere interesses in willekeurige volgorde zijn bijvoorbeeld: kleine Franse autootjes, oude Italiaanse motoren en japanse tweetakten.

De Honda Prelude heb ik nu 5 jaar waarvan alweer 3 jaar in de kippenschuur. :(
De buitenzijde van de auto is gestript en klaar om te worden geschuurd.
Roest is grotendeels aangepakt alleen bleek hij ook slecht bij de A-stijlen.
Dus dat moet nog. Als er meer vragen zijn dan hoor ik het graag. :lol:

PreludeSN
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 21:25
Locatie: Houten

Bericht door PreludeSN » wo jan 18, 2012 16:41

Schuttie schreef:Naar mijn weten is de striping zeker niet origineel. De spiegels zijn dat ook niet. En als je iemand tegenkomt die een setje originele spiegels heeft hou ik me aanbevolen want volgens mij zijn ze niet meer te vinden. Spiegels verschillen overigens ook nog per jaar want er zijn van dit model zoals je misschien weet 2 uitvoeringen met beide verschillende spiegels.
Nooit geweten dat er verschil is tussen de spiegels van een Prelude, Schuttie?
Maar dat kan natuurlijk kloppen als soort van kersvers forumlid :n00b:
Kun je me uitleggen wat de verschillen zijn per modeljaar? De mijne is van '82.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » wo jan 18, 2012 17:07

Hey Marco,


Nogmaals welcom hier !! :lol: :lol: :lol:

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » wo jan 18, 2012 17:29

Er zijn zelfs twee types spiegels geweest, afhankelijk van het bouwjaar. Volgens mij heb jij een facelift uitvoering, na 1981, klopt dat??

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Schuttie

Bericht door Schuttie » wo jan 18, 2012 17:44

Als je een 82'er hebt (net als ik) horen er officieel spiegels met een gehoekt achterkantje op. Het achterkantje loopt iets naar voren en loopt vervolgens naar achteren weg. Misschien is dit te zien op een van de foto's van mijn prelude. Probleem is dat deze achterkantjes van gelamineerd metaal zijn, er komt vocht achter en ze roesten van binnen weg waarna ze er uiteindelijk afvallen. Bij mij is dit proces helaas ook al lekker gevorderd...

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » wo jan 18, 2012 18:05

Mocht je nieuwe spiegels te pakken kunnen krijgen, spuit ze dan altijd in met een antiroestmiddel om roesten te voorkomen.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Plaats reactie