WIE IS MIELKO
@blackrix: Hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregen die grote pics.
Mij lukte het niet in ieder geval :???: .
@andre:UIteraard met die busjes.En dan ver genoeg inkorten :D .
Maar het klopt,ze zijn aan de zachte kant.Ik heb nog een set van mijn EG civic liggen.Die ga ik nog inkorten en proberen.
Hij lijkt ook erg laag,omdat ik mijn stalen EG velgen er ondr heb hoor. 185/60/14.Rijd prima.
Met gps ernaast rijd hij met 120km/h op de teller 128km/u.Ipv +/-110 bij 120 op de teller met 155/80/12
Ik was van plan om met 13" te gaan rijden,maar ik denk dat het 14"gaat worden.
Mij lukte het niet in ieder geval :???: .
@andre:UIteraard met die busjes.En dan ver genoeg inkorten :D .
Maar het klopt,ze zijn aan de zachte kant.Ik heb nog een set van mijn EG civic liggen.Die ga ik nog inkorten en proberen.
Hij lijkt ook erg laag,omdat ik mijn stalen EG velgen er ondr heb hoor. 185/60/14.Rijd prima.
Met gps ernaast rijd hij met 120km/h op de teller 128km/u.Ipv +/-110 bij 120 op de teller met 155/80/12
Ik was van plan om met 13" te gaan rijden,maar ik denk dat het 14"gaat worden.
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ik gebruik vaak onderstaande site om wat banden te vergelijken..mielko schreef:@blackrix: Hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregen die grote pics.
Mij lukte het niet in ieder geval :???: .
@andre:UIteraard met die busjes.En dan ver genoeg inkorten :D .
Maar het klopt,ze zijn aan de zachte kant.Ik heb nog een set van mijn EG civic liggen.Die ga ik nog inkorten en proberen.
Hij lijkt ook erg laag,omdat ik mijn stalen EG velgen er ondr heb hoor. 185/60/14.Rijd prima.
Met gps ernaast rijd hij met 120km/h op de teller 128km/u.Ipv +/-110 bij 120 op de teller met 155/80/12
Ik was van plan om met 13" te gaan rijden,maar ik denk dat het 14"gaat worden.
Als je de teller weer wat zou willen corrigeren, zou je 185/55-14 kunnen proberen.. Die ligt behoorlijk dicht bij de 155/80-12 maat...
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Groeten,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Je had in de link nog THUMB staan, dat zijn de kleine voorbeeld-afbeeldingen. Als je dit weghaalt krijg je de grote foto's. De link voor je eerste afbeelding was bijvoorbeeld: http://www.digafoto.nl/coppermine/album ... _11108.jpgmielko schreef:@blackrix: Hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregen die grote pics.
Mij lukte het niet in ieder geval :???: .
Als je "thumb_" weghaalt uit de link gaat het wel goed, dus: http://www.digafoto.nl/coppermine/album ... /11108.jpg
It's a simple....... ;-)
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Kleine update :
Afgelopen winter bij een kringloop winkel 2 speakers gekocht voor 3Euro,en die eindelijk gemonteerd.
Eindelijk mono in stereo geluid :D
Ook mindere update:
Na 1500 km begon het overloop tankje zich op te vullen,dat is meestal geen goed nieuws.Uiteindelijk spoot het er uit.
Eerst zoeken naar de makkelijke dingen natuurlijk,thermostaat ,radiateurwaterpomp en vuldop.Helaas,alles goed.
Dan toch de koppakking.
Zo staat hij er nu bij,morgen weer terug bouwen.
Wat ik in twijfel trek is de kwalitijt van de pakking,de "boring" van de pakking was groter dan de pakking die ik nu heb,ook ziet en voelt deze pakking er beter uit.De kop is netjes vlak,dat was niet het probleem
Dus laten we hopen dat dit (nieuwe pakking)de oplossing is.
Afgelopen winter bij een kringloop winkel 2 speakers gekocht voor 3Euro,en die eindelijk gemonteerd.
Eindelijk mono in stereo geluid :D
Ook mindere update:
Na 1500 km begon het overloop tankje zich op te vullen,dat is meestal geen goed nieuws.Uiteindelijk spoot het er uit.
Eerst zoeken naar de makkelijke dingen natuurlijk,thermostaat ,radiateurwaterpomp en vuldop.Helaas,alles goed.
Dan toch de koppakking.
Zo staat hij er nu bij,morgen weer terug bouwen.
Wat ik in twijfel trek is de kwalitijt van de pakking,de "boring" van de pakking was groter dan de pakking die ik nu heb,ook ziet en voelt deze pakking er beter uit.De kop is netjes vlak,dat was niet het probleem
Dus laten we hopen dat dit (nieuwe pakking)de oplossing is.
Motortje staat voor 1/3 weer in elkaar.
Morgen lekker verder.
Ook had ik via marktplaats een setje VW velgen gekocht.Blindelings geld overgemaakt,en een maatje die vaak daar in de buurt komt de velgen mee laten nemen.
De banden zijn veel te breed, 195ers, maar die worden toch vervangen.
Ik vind het puik staan.
Velgen zijn netjes ET-45 ,dus precies zoals het hoort.
Wat vinden jullie?
Ik denk dat ze in de verre toekomst nog brons/goud worden,omdat ik dat bij Andre echt super vind staan.
Morgen lekker verder.
Ook had ik via marktplaats een setje VW velgen gekocht.Blindelings geld overgemaakt,en een maatje die vaak daar in de buurt komt de velgen mee laten nemen.
De banden zijn veel te breed, 195ers, maar die worden toch vervangen.
Ik vind het puik staan.
Velgen zijn netjes ET-45 ,dus precies zoals het hoort.
Wat vinden jullie?
Ik denk dat ze in de verre toekomst nog brons/goud worden,omdat ik dat bij Andre echt super vind staan.
Laatst gewijzigd door mielko op di okt 25, 2011 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Klopt
Dat is zeker mooi ja.....
groeten andre
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Zo, mn motortje snort weer als een kitten.
Hopen dat het nog even zo blijft
Op mn laatste dag weekend toch maar meteen met de nieuwe velgen begonnen ,ik had er nieuwe banden op kunnen draaien en er onder zetten.Maar dan was het toch niet af geweest.
Dus nog even op de stalen velgen blijven rijden.
Zo begon de velg.met allerlij text in de naaf, vw audi tekens,germany en wat maten.Veel te druk
En met een simpel boormachien en een freesje en een schuurtol de text er uit gehaald.Aan de velgen zelf mankeert nouwelijk iets ,alleen is de lak niet meer als nieuw.
Nu kunnen ze binnenkort naar de sociale werkplaats om een laagje powdercout te krijgen.
Ik ben benieuwd hoe ze er uit gaan zien.
Ik ben er nog steeds niet uit welke bandenmaat er omheen moet.De 185-60-14 vind ik net te hoog(maar heb ik wel al in huis),ook geven ze een teller afwijking.Maar 185-55-14 is veel te duur nieuw.Misschien dat het een combo word,185-55-14 voor en 185-60-14 achtier.
Ik weet het nog niet :???:
Hopen dat het nog even zo blijft
Op mn laatste dag weekend toch maar meteen met de nieuwe velgen begonnen ,ik had er nieuwe banden op kunnen draaien en er onder zetten.Maar dan was het toch niet af geweest.
Dus nog even op de stalen velgen blijven rijden.
Zo begon de velg.met allerlij text in de naaf, vw audi tekens,germany en wat maten.Veel te druk
En met een simpel boormachien en een freesje en een schuurtol de text er uit gehaald.Aan de velgen zelf mankeert nouwelijk iets ,alleen is de lak niet meer als nieuw.
Nu kunnen ze binnenkort naar de sociale werkplaats om een laagje powdercout te krijgen.
Ik ben benieuwd hoe ze er uit gaan zien.
Ik ben er nog steeds niet uit welke bandenmaat er omheen moet.De 185-60-14 vind ik net te hoog(maar heb ik wel al in huis),ook geven ze een teller afwijking.Maar 185-55-14 is veel te duur nieuw.Misschien dat het een combo word,185-55-14 voor en 185-60-14 achtier.
Ik weet het nog niet :???:
Laatst gewijzigd door mielko op di okt 25, 2011 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Lang leven de ploegendienst,lekker in mijn lange weekend het EN4 blok uit elkaar getrokken.
Helaas stond het blok vast ,en het koste bij 1 zuiger wat geduld om de boel los te krijgen,een paar dagen in de hydrauliek olie hielp wat gelukkig.
Alles uit elkaar en alles in de vaatwasser gestopt .Zo. apparaat maakt alles echt netjes schoon.
Helaas kreeg ik uit de vast zittende zuider de zuigerveren er nog niet af.Dus daar moet ik nog eens over nadenken,over hoe die zonder beschadiging er uit te krijgen.
Het EN4 onderblok
En een hoopje inwendige viezigheid
Ook een begin gemaakt met het schoonmaken van de EB1 cillinderkop.Het is heel goed te zien dat de verbrandingskamers veel kleiner zijn dan de eb3 en EN4 cillinder koppen.
Waarom gebruik ik deze combi?
Omdat standaard blokje allemaal tussen de 8/1 en 9/1 compr verhouden hebben.
Als je nu op het EN4 onderblok pakt,wat een 1300cc is ipv 1200cc heb je iets meer koppel.Omdat je met de EB1 cillinder kop op de EN4 onderblok de compressie verhoogt van laag,naar ongeveer 12/1 naar behoorlijk hoog dus.Vergelijkbaar met een motorfiets blok ,of een integra B18 motor.
Maar goed,voordat ik dit blokje klaar heb,zijn we wel een jaartje verder[/img]
Helaas stond het blok vast ,en het koste bij 1 zuiger wat geduld om de boel los te krijgen,een paar dagen in de hydrauliek olie hielp wat gelukkig.
Alles uit elkaar en alles in de vaatwasser gestopt .Zo. apparaat maakt alles echt netjes schoon.
Helaas kreeg ik uit de vast zittende zuider de zuigerveren er nog niet af.Dus daar moet ik nog eens over nadenken,over hoe die zonder beschadiging er uit te krijgen.
Het EN4 onderblok
En een hoopje inwendige viezigheid
Ook een begin gemaakt met het schoonmaken van de EB1 cillinderkop.Het is heel goed te zien dat de verbrandingskamers veel kleiner zijn dan de eb3 en EN4 cillinder koppen.
Waarom gebruik ik deze combi?
Omdat standaard blokje allemaal tussen de 8/1 en 9/1 compr verhouden hebben.
Als je nu op het EN4 onderblok pakt,wat een 1300cc is ipv 1200cc heb je iets meer koppel.Omdat je met de EB1 cillinder kop op de EN4 onderblok de compressie verhoogt van laag,naar ongeveer 12/1 naar behoorlijk hoog dus.Vergelijkbaar met een motorfiets blok ,of een integra B18 motor.
Maar goed,voordat ik dit blokje klaar heb,zijn we wel een jaartje verder[/img]