"Restauratie" van een eerste generatie Integra

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Integra

"Restauratie" van een eerste generatie Integra

Bericht door Integra » za mei 23, 2020 22:47

Zijn hier ook mensen met ervaring in restauratie en/of gouden handjes?

Mijn Integra is net weer goedgekeurd voor 2 jaar, maar dat neemt niet weg dat er eigenlijk nu toch wel wat aan moet gebeuren...
Veel kleine plekjes waar een slijptol en las apparaat niet overbodig zullen zijn, maar bovenal, de kuipranden! Plaatwerk is voor de wagen niet te krijgen, zelf maken is dus noodzaak (al lijkt het me niet onmogelijk om daarvoor een paar voorspatborden te gebruiken? (heb ik op voorraad)

In het kort, Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die dit netjes voor me zou kunnen doen.... Ik heb er zelf geen ervaring mee, noch de middelen en plaats om zoiets te kunnen doen. De wagen kaal halen is geen probleem. Eventuele afstand is ook geen probleem en ik kan de wagen in principe ook wel een tijd missen. Het hoeft natuurlijk ook niet voor niets, maar gewoon bij een schadebedrijf, dat trekt bruintje helaas niet. Spuiten is ook een ding.... Heeft iemand daar mogelijkheden in? anders zal het de verfroller gaan worden. Uiteindelijke kleur zal zwart zijn.

Dus voelt iemand zich geroepen? Of weet iemand een goed en betaalbaar adresje?

Ik verwacht geen "nieuwstaat" restauratie, maar meer een "kan weer een flink aantal jaartjes mee" 8)

JWChen
Berichten: 99
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 11:29
Locatie: Dieren

Re: "Restauratie" van een eerste generatie Integra

Bericht door JWChen » za mei 23, 2020 23:19

Voor mij was mn civic ook de eerste keer plaatwerk lassen, de eerste keer plaatwerk maken, en de eerste keer spuiten.
En dat is op sommige plekjes dan ook te zien. Maar ook voor mij was het geen doel om hem in een museum te zetten.
Overigens, met goede spuitbussen (als in van een autolak menger) en evt 2k lak, kan je absoluut een resultaat behalen wat niet onder doet voor een goedkope professionele spuitbeurt. Het kost alleen veel meer tijd, is per liter veel duurder, en ik denk dat je je wijsvinger op ijs moet leggen nadat je een hele auto gedaan hebt.

Integra

Re: "Restauratie" van een eerste generatie Integra

Bericht door Integra » zo mei 24, 2020 12:14

Met spuiten heb ik op zich wél ervaring. Echter door een contactallergie en huidaandoening, kan ik geen beschermende middelen dragen.
Geen handschoenen, geen veiligheidsbril, geen masker of mondkap.... Dat maakt veel dingen enorm lastig. Zeker met dit soort werk :cry:

Integra

Re: "Restauratie" van een eerste generatie Integra

Bericht door Integra » zo mei 24, 2020 19:45

Ik ga er ook van uit dat dergelijke werkzaamheden ook bij de hobbyist niet met een paar honderd euro betaald is hoor 8)

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: "Restauratie" van een eerste generatie Integra

Bericht door andregc » zo mei 24, 2020 21:59

Hoi Integra,

dergelijke verzoeken moet je echt goed aftimmeren. Veel mensen hier hebben de auto's als hobby en dan even een carrosserie strak maken (want na het lassen moet je ook met plamuur aan de gang uiteraard) kost echt weken aan tijd. Ik denk niet dat iemand dat zomaar in zijn schaarse vrije tijd gaat doen. ik zou ook eerst een serie foto's plaatsen zodat mensen kunnen inschatten hoe groot de schade is. Op deze manier ga je geen reacties krijgen.

En als je hem dan strak hebt ga je hem natuurlijk niet rollen. Koop dan een spuitpistool en 3 liter verf en huur een compressor en ga aan de gang. Niet weken werk vernachelen met een roller. En met spuitbussen zoals JW zegt kan het ook, maar serieus iedereen krijgt het veel mooier met een spuitpistool dan met bussen.

Dus foto's plaatsen enduimen dat iemand een voorstel doet en anders lekker zelf beginnnen. En ja het is enorm prijzig om dit te laten doen bij een schade hersteller maar het kost ook enorm veel tijd.

groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Integra

Re: "Restauratie" van een eerste generatie Integra

Bericht door Integra » ma mei 25, 2020 02:36

Ben ik me van bewust.
Ik ben spuiter geweest, maar kan dit (net zoals de andere aken) zelf door gezondheidsproblemen niet meer doen :cry:
Los van dat ik geen werkplek heb om 'm binnen te zetten.
Vroeger deed ik bijna alles zelf, maar dat kan ik helaas niet meer (ik werkte nota bene bij een autoschadebedrijf)

Plaats reactie