SB2 loopt niet stationair

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
stefke

SB2 loopt niet stationair

Bericht door stefke » za apr 01, 2017 23:21

Hoi iedereen. Ik heb een probleem met miijn '77 Sb2. De motor blijft niet draaien op stationair toerental. Draait op choke aan 2000 tpm en zelf hoger met gas geven, 1200 tpm lukt ook nog wel maar bij choke afzetten valt hij dood. Alle naalden en sproeiers zijn vrij en nagekeken, vlotterniveau en naalden zitten goed, dichtingen zijn goed, stationair schroef netjes afgesteld, ontsteking netjes afgesteld en toch niet aan de praat te houden... :crazy:

Ik vroeg mij af of de electrisch bediende naald (nr. 4 in de tekening) roet in het eten komt gooien. ik denk dat die dient om de toevoer van benzinemengsel af te sluiten bij contact afleggen. Hoe ver moet deze naald naar binnen trekken als je het contact aanlegt?
http://www.carburetorfactory.com/expvw31.html

Of iemand ander suggesties? Heb ik ergens een onderdrukleiding slecht of verkeerdelijk aangesloten? Kan iemand mij zeggen welke leiding waar moet aangesloten worden? :roll:

Aad van der Maas

Re: SB2 loopt niet stationair

Bericht door Aad van der Maas » zo apr 02, 2017 09:44

Met mijn Prelude het zelfde meegemaakt.
Inderdaad de no vier de oorzaak.
Succes,
Aad.

stefke

Re: SB2 loopt niet stationair

Bericht door stefke » wo apr 05, 2017 18:26

Hoi Aad, hoe heb jij het probleem dan opgelost? Ik heb nu gemerkt dat de naald nr 4 blijkbaar geen permanente stroomtoevoer krijgt, de naald springt dus dus altijd aan/uit/aan/uit... waardoor ik vermoedelijk niet genoeg benzinetoevoer krijg om stationair te draaien. geen idee vanwaar dat blijkbaar vals contact komt...? iemand een suggestie?

Aad van der Maas

Re: SB2 loopt niet stationair

Bericht door Aad van der Maas » wo apr 05, 2017 18:39

Zelf heb ik de hele schakelaar vervangen,
Is het wel zeker dat er geen constante stroomtoevoer is.

stefke

Re: SB2 loopt niet stationair

Bericht door stefke » wo apr 05, 2017 19:51

Wanneer ik het contact opzet, blijft de schakelaar/naald aan/uit tikken, ook met een andere schakelaar/naald... :roll:

Aad van der Maas

Re: SB2 loopt niet stationair

Bericht door Aad van der Maas » wo apr 05, 2017 21:13

Dan weet ik ook niet wat er loos kan zijn.
Misschien iemand anders op dit forum?

stefke

Re: SB2 loopt niet stationair

Bericht door stefke » do apr 06, 2017 20:17

Vandaag de naald rechtstreeks met de batterij verbonden, permanente stroom dus, en kijk daar de motor blijft nu wel stationair draaien! 8) Dus de vraag is nu wel degelijk waarom het electrisch circuit zo spastisch doet... :crazy:

Plaats reactie