[Prelude 5th gen] Blaasjes en roest wielkasten achter

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
ButerBreaGrieneTsiis

[Prelude 5th gen] Blaasjes en roest wielkasten achter

Bericht door ButerBreaGrieneTsiis » zo mar 12, 2017 21:03

Goedenavond,

Zoals in de titel te lezen heb ik last van blaasjes en roest bij mijn wielkasten achter. Het betreft een Prelude uit 2000. Eén van de blaasjes was een maand geleden ongeveer 1cm, maar is nu twee keer zo groot. Als ik aan de binnenkant van de wielkast voel kan ik stukjes verroest metaal zo afbreken. Niet goed dus.
Ben nu wel benieuwd wat de beste manier is om dit zo goed mogelijk op te lossen en de nieuwe lak zo goed mogelijk op de oude aan te laten sluiten.

Eerst het metaal blank maken en in het ergste geval een nieuw stuk inlassen? Of is er een soort inzetstuk te krijgen welke je er in kunt lassen?

Ik hoop met deze auto nog een paar jaar mee te kunnen (minstens 3 á 4 jaar). Hij heeft nu een kilometerstand van 264.000 kilometer. Met zo'n 14.000km per jaar moet dit wel te halen zijn. Motorisch loopt hij prima.

Graag wat info en advies. Ikzelf ben daar een leek in. Heb wel maten die eventueel kunnen lassen en zelfs spuiten. Of zou ik het toch bij een professional moeten laten doen (met hoge kosten tot gevolg)?

Met groet,
DIedrik

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: [Prelude 5th gen] Blaasjes en roest wielkasten achter

Bericht door andregc » di mar 14, 2017 08:38

Hallo,

opzich vragen met een eenvoudig antwoord. Of alle roest verwijderen en nieuw ijzer inlassen, als je plaatwerk kunt vinden dat gebruiken, want dat past beter en anders zelf maken.

Als je gewoon wilt rijden en het roesten wilt afremmen, dan van binnen en buiten helemaal in de vette rommel spuiten. Ik zou voor RX5 van caprotech gaan en dan met iets anders weer overschilderen. Dat kan ook met de kleur van de auto, of iets wat er op lijkt.

Eerste optie natuurlijk verreweg het beste, maar tweede is goedkoop en snel.

groeten ANdré
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Plaats reactie