Welke dakdragers/Koffer Honda Jazz (2017)

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Otootje

Welke dakdragers/Koffer Honda Jazz (2017)

Bericht door Otootje » vr okt 26, 2018 17:05

Hoi Allemaal.
Ik ben voor mijn Honda Jazz 1.3 i-VTEC (2017) op zoek naar dakdragers en een dakkoffer/box.
Mijn dealer heeft een aanbod gedaan van 2 soorten dakdragers en 2 boxen (beide Thule) met een nette prijs daarbij.
Wat mij opvalt is dat er bijna geen gewicht op dit dak kan. De daklast van de dragers is 30 kg waarvan het gewicht van de koffer/box dan nog afgetrokken moet worden.
Oftewel, je houd max 15 a 16 kg over. Niet veel maar voor het kamperen (slaapzakken/kussens etc.) kunnen daar de lichte zaken wel in en ben je een hoop volume kwijt.

Ga ik zelf zoeken naar een combinatie (300/330 liter) dan zegt Twinnyload (zij hebben een box die mij wel aan staat) geen dragers voor deze auto te hebben? Maar dat hun boxen wel op andere merken kunnen. Voor advies moet ik volgens hun service desk bij b.v. de gamma zijn. Nou, daar heb ik nou niet zo heel veel vertrouwen in. Sorry.

Ik wil ook geen box die een heel eind over mijn voorruit uitsteekt etc. etc. Hoe kom ik nu aan de juiste informatie of kennen jullie dealers die een grote voorraad hebben en de juiste know how hebben om mij goed voor te lichten.

Of is er iemand op dit forum die al een combinatie op zijn dak heeft en daar meer over weet te vertellen.

Voor alle duidelijkheid. Ik woon omgeving Amsterdam dus een beetje in de buurt is wel fijn.

DAFKE

Re: Welke dakdragers/Koffer Honda Jazz (2017)

Bericht door DAFKE » vr okt 26, 2018 17:59

Ik denk dat hier weinig leden zijn met een auto uit 2017.

andregc

Re: Welke dakdragers/Koffer Honda Jazz (2017)

Bericht door andregc » vr okt 26, 2018 20:51

Vrees dat Dafke gelijk heeft. Ik denk dat je even verder moet zoeken naar een ander honda forum, onze autos hebben optie voor het meesjouwen van een dakdrager :)
Succes met je zoektocht.

mvg ANdré
1977 Civic 1.2 4-bak licht blauw (lange termijn project)
1979 Civic 1.2 hondamatic rood (daily oldtimer)
1980 VW T3 Westfalia (restauratie)
1982 Civic 1.3 hondamatic (totaal verrot)
1983 Civic 1.3 4 bak grijs met blauw interieur (nette staat)
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood (daily driver)

Plaats reactie