mijn leukste auto's:

Moeilijk te geloven voor sommige Hondaliefhebbers, maar soms zijn er andere auto's die ook op de gevoelige plaat blijven hangen.
Plaats reactie
Acclaim

mijn leukste auto's:

Bericht door Acclaim » ma okt 03, 2011 13:42

Om een idee te geven wat ik verder zoal gehad heb, hier wat foto's van de 2 auto's waarvan ik het meest spijt heb dat ze weg zijn:

De '85 Suzuki Alto 0.8 automaat:
Zo stond ze erbij toen ik haar kreeg:
Afbeelding
ik heb haar opgeknapt, een aantal plaatwerkdelen vervangen, laten uitdeuken en zelf opnieuw gespoten (alleen werd het mat ipv glans.. was niet de bedoeling maar het stond haar wel)
Afbeelding
Afbeelding
toen dat klaar was heb ik haar opgebouwd en daarbij wat speciale onderdelen gebruikt, zoals het interieur van een bijna onvindbare GX (luxe versie), een orginele hoedenplank en een orginele trekhaak
Afbeelding
Later heb ik haar nog voorzien van wat chromen accenten: de orginele dakstrips, chromen grill-randjes van een ronde-lampen model en chromen Triumph Dolomite spiegels. Ook mooie gepolijste Cosmic velgen, een dakrekje, cruise-control, verwarmde massagestoelen, m'n tot nu nog niet geevenaarde geluidssysteem (alles netjes weggewerkt)
Afbeelding
Afbeelding

De Swift Cabrio GTi:
Afbeelding
kocht ik als een goed rijdende cabrio, maar met GTi stoelen, GTi sideskirts, "sport"velgen en verlaging.
Al gauw was ik de standaard 69pk zat, en ben op zoek gegaan naar een donor GTi. Eerst heb ik de stabilisatorstange van de GTi gemonteerd
Afbeelding
Afbeelding
en de electrische ramen
Afbeelding
toen heb ik op m'n gemakje de motor voorzien van een hoop nieuwe onderdelen, en de GTi naven klaargemaakt met geboorde schijven. de brandstoftank geschuurd en in een dikke laag hammorite gezet, alles was klaar voor de ombouw..
dit heb ik gedaan in 1 weekend van 3 dagen, gewisseld: motor, complete kabelboom, versnellingsbak, voor en achternaven, aandrijfassen, brandstoftank, tellerhuis..
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
Afbeelding
ik had nog het probleem dat het luchtfilter van de GTi op de plek komt waar bij de cabrio het stuurbekrachtigingspotje zit, deze moest dus ook verplaats worden en kwam uiteindelijk voor de radiator te zitten.
klaar was de auto nog niet, want er zat een vinyl dak op wat aan alle kanten lekte.. hier heb ik een custom kap voor besteld in de USA, gemaakt van Sonnelandstof en zonder achterruit (die brak steeds als je het dak open deed bij koud weer) en ook heb ik stikkers gevonden "Twin-cam 16 valve" welke de GTi op de zijkant heeft, mijn cabrio dus ook!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
later is ook de bodem gelast want, net als elke Swift uit die tijd, waren de dorpels erg slecht.
Nu had ik een hele speciale Swift cabrio:
Roestvrij (vind ze maar), custom Sonneland dak, en alle luxe die je in die tijd op een Swift kon krijgen: electrische ramen, spiegels en koplampverstelling, GTi motor & onderstel, stuurbekrachtiging (alleen op de cabrio in die tijd) GTi interieur
Met die mooie dagen mis ik 'm wel...

Verder heb ik nog zo'n 20 Alto's gehad, een Baleno, een MX-3, een AX en een 323F.. maar dit waren toch (samen met de Acclaim) de hoogtepunten ;)

Schuttie

Bericht door Schuttie » ma okt 03, 2011 15:06

Mooie wagens Acclaim! Vooral die Alto vind ik super gaaf! Compleet met dakrek en alles.

Acclaim

Bericht door Acclaim » ma okt 03, 2011 15:12

thnx! daar had ik eigenlijk nog chromen bolletje-bumpers op willen zetten, die met die rubber/plastic hoekstukken ;)

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Ziet er erg goed uit

Bericht door andregc » ma okt 03, 2011 17:24

hallo,

leuke auto's, hou ons op de hoogte.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Bericht door Hans » ma okt 03, 2011 17:44

Die Alto is idd een erg leuk ding.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Bericht door Goelette » ma okt 03, 2011 20:10

ik vind die swift wel erg leukjes. Alto doet me niet zoveel persoonlijk, maar die swift is cool.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

patrick

Bericht door patrick » di okt 04, 2011 11:20

Hoi,

Zowel de alto als de switft zien er goed uit. Jammer dat je de Alto niet meer hebt.

groet,
patrick

Acclaim

Bericht door Acclaim » di okt 04, 2011 18:49

thnx voor de positieve reacties!

en het duurt bij mij nooit lang voordat ik weer zo'n Alto heb ;) dat is een beetje de Suzuki versie van het "bolletje". alleen wat minder krachtig, maar de maten komen aardig overeen

Plaats reactie