Mijn Prelude

Is denk ik wel duidelijk he?
Plaats reactie
Schuttie

Mijn Prelude

Bericht door Schuttie » zo dec 11, 2011 19:26

Ik zal dit topic gaan gebruiken om foto's van de dingen die ik aan de Prelude gedaan heb te posten.

Het verzoek bij deze ingewilligd:

Afbeelding

Hier dus het dashboard in mijn prelude. Dit is een foto van toen ik hem net gekocht had. foto van de onderbouw radio met kistje eromheen zal nog volgen.
Mooi dus de tellers zo let ook op het mini model naast de klokken. Daar zitten de waarschuwingslampjes in voor het openen van de deur achterklep of een kapot remlicht.
En nog iets naar rechts nog een stukje van het schermpje van de radio te zien. In de radio zit een rol die je met de knop die rechts uit het dashboard komt kunt bedienen. De binnenste ring is voor het volume. Ik heb laatst de radio vervangen en een mooie foto gemaakt van het binnenwerk. Een uitgebreid stukje mechaniek met tandwieletjes en een katrolletje en daarachter een patroon dat draait als een revolver. Hele gave mechanica. Foto hiervan volgt ook nog.

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » zo dec 11, 2011 20:25

De waarschuwingslampjes op de miniatuur-auto voor de deuren en de remlichten zaten ook in de Accord, net zoals de waarschuwingsvlakjes voor Tire Rotation, Engine Oil en Oil Filter.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Schuttie

Bericht door Schuttie » zo dec 11, 2011 22:42

Bij deze nog een foto van het binnenwerk van de radio:

Afbeelding

Schuttie

Bericht door Schuttie » zo dec 11, 2011 22:45

Ik vond ook nog twee kiekjes van het inbouwen van de centrale vergrendeling. Wees gerust het enige naast de velgen dat niet meer origineel is.

Afbeelding

Afbeelding

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » ma dec 12, 2011 23:51

De radio is volgens mij van Alpine.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Schuttie

Bericht door Schuttie » di dec 13, 2011 11:34

Dat klopt inderdaad.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2201
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » wo dec 14, 2011 20:13

Centrale deurvergrendeling: Ben ik ook mee bezig in te bouwen in mijn accord. Daarmee spaar je de slijtage aan de sloten in de deur toch?

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Schuttie

Bericht door Schuttie » wo dec 14, 2011 20:15

Dat klopt, het is ook een stuk makkelijker je auto in een donkere pakeergarage te vinden.

Schuttie

Grote Update!

Bericht door Schuttie » do jun 14, 2012 22:57

Bij deze dan eindelijk de zeer verlate foto's van mijn radio ombouw.
Ik heb eerst een framepje gemaakt van ijzeren strips zodat de radio op de plaats van een loos afschroefbaar kapje voor de voetventilatie.

Zo hangt hij er dan onder:

Afbeelding

Vervolgens een houten behuizing gemaakt:

Afbeelding

En dit is dan het eindresultaat:

Afbeelding

Ook laatst klokje rond gegaan en natuurlijk even een kiekje van gemaakt:

Afbeelding

Tot slot met dank aan Andre en een hele hoop kit mijn nieuwe (verbeterde) sierstrips. Omdat mijn oude verrot waren en er laswerk is gedaan heb ik zoals sommige weten een hele tijd zonder strips rond gereden. Andre had echter nog een set liggen voor de accord type 1. Die set heb ik met transparante siliconenkit gemonteerd. Eerst even de binnenkant vol gespoten met ML en wat dopjes op maat gemaakt. De plugjes bleven echter niet zitten (te grote gaten of te kleine plugjes) dus toen maar de kit erbij gepakt. Nu zit het geheel heel netjes en waterdicht op de auto. Ben er erg blij mee. De achterste strips waren iets meer werk want daar moesten niet alleen bevestiging maar ook een stukje strip aan geloven.

Afbeelding

Afbeelding

Sorry van de grote foto's maar ik had geen zin ze nog eens te uploaden op ander formaat. Volgende keer beter. :P

Schuttie

Re: Mijn Prelude

Bericht door Schuttie » do okt 17, 2013 22:19

Ik zie dat ik mijn vorige post in het verkeerde onderwerp heb gedaan.
Mooi kiekje van de nieuwe velgen, klauwen en trommels ook gelijk in hittebestendig rood gespoten 8) :

Afbeelding

Schuttie

Re: Mijn Prelude

Bericht door Schuttie » do okt 17, 2013 22:23

Het volgende punt op de lijst is een nieuwe uitlaat van voor tot achter. Ik ga denk ik deze keer nog voor conventioneel maar als het budget het toe laat de volgende keer RVS.
Daarna moet de voorruit ook nog steeds opnieuw gemonteerd worden zodat mijn sierlijst er niet weer afwaait (inmiddels al een aantal jaren geleden gebeurt) en dan kan de lijst er weer op.

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Mijn Prelude

Bericht door Gekke Gerritje » do okt 17, 2013 23:48

Mooie auto man en rvs uitlaten kunnen goedkoper zijn dan je denkt.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

markbrouw
Berichten: 145
Lid geworden op: za apr 13, 2013 10:29
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: Mijn Prelude

Bericht door markbrouw » vr okt 18, 2013 08:23

Erg mooie auto om te zien, echte liefhebber!

gr Mark
Daily: Honda honda CRV executive 2008
Summer: Honda Civic 1.2 1973 Hondamatic
project: Datsun 240z 1973
Summer: Honda Civic RS 1.2 1973 5 speed

Schuttie

Re: Mijn Prelude

Bericht door Schuttie » za okt 19, 2013 13:23

Gekke Gerritje schreef:Mooie auto man en rvs uitlaten kunnen goedkoper zijn dan je denkt.
Heb je tips voor adresjes die ik kan checken?

Schuttie

Re: Mijn Prelude

Bericht door Schuttie » za nov 11, 2017 17:16

Gekke Gerritje schreef:Mooie auto man en rvs uitlaten kunnen goedkoper zijn dan je denkt.
Inmiddels is er een paar maanden terug een RVS einddemper op gekomen. Verder is een grote update noodzakelijk voor dit topic...

Ik moet er eens induiken waar al mijn foto's zijn gebleven en hoe ik ze het beste kan posten...

Plaats reactie