Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Heb je een idee of een suggestie?
Plaats hem dan in dit forum.
Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door Blackrix » wo mei 22, 2013 10:14

honda-henk schreef: en denk zelf dat je je ook eens wat vaker moet laten zien ???? gr henk
Ik denk dat zo ongeveer iedereen bij HVN de reden wel weet waarom ik niet op alle meetings aanwezig ben. Over de afgelopen meeting, toen had ik geen auto beschikbaar, gezien het weer wilde ik het oude spul niet op de weg hebben en de Prelude had problemen met de remmen. Lijkt me reden genoeg. Bij de sleuteldag afgelopen jaar leek me een lekkende riolering thuis ook wel iets belangrijker.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door honda-henk » wo mei 22, 2013 12:17

het is echt erg bij jou niks doet het de afvoer verstopt
er is toch altijd wel een honda vriend waar je mee kan rijden
hoe ga je dagelijks door het leven dan op de fiets :P :P
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door honda-henk » wo mei 22, 2013 12:19

volgend jaar gaan we voor een grote honda meeting
wie is er voor
marko we gaan er voor kijken of we sbs 6 kunne halen hahaha :woow: :woow: :P :P
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door Hans » wo mei 22, 2013 16:23

Het wordt alweer gauw ongezellig, beetje jammer. :!:
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door honda-henk » wo mei 22, 2013 17:42

het is hier altijd gezellig :P :P :P :woow: :woow: :woow:
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

John1983

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door John1983 » vr mei 24, 2013 00:20

Ik wil best komen alleen de kosten zijn een beetje het probleem. En aangezien mijn CRX nu nog niet rijdend is, de civic klaarstaat om van boven tot onder aangepakt te worden en ik in de hyundai de snelweg bijna niet op durf wanneer het hard waait wordt het wat lastiger. Ik probeer wel te komen, dat zeker, maar niet altijd de middelen :)

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door Honda-ronny » wo jul 10, 2013 22:51

hallo

ik ben het er mee eens dat het enthousiasme te wensen overlaat. Dit is ook een van de redenen waarom ik destijds de touwtjes uit handen heb gegeven.
persoonlijk denk ik dat het grote verschil zit in het feit dat velen van ons de auto hebben om goedkoop te rijden, zonder ook maar 1 cent uit te geven.
dat is in duitsland wel anders. zij hebben de auto's omdat ze er veel plezier aan willen beleven, ze pimpen hem en of maken hem top origineel. In nederland zie je die mensen ook wel maar veel en veel minder.

Ik ben er van overtuigd dat als wij meer leden gaan krijgen die de oude honda's waarderen op het feit dat het voertuigen waren die hun tijd ver vooruit waren waarbij het koesteren en dus het bijhouden van de voertuigen geld en tijd kost we andere leden gaan krijgen die veel en veel enthousiaster worden.
het nadeel in Nederland is dat er veel mensen honda rijden omdat het toch niet stuk gaat ook al stop je er geen euro in.

Niet dat ik hier de mensen die dagelijks rijden met hun Honda tekort wil doen, maar diegene die er veel mee rijdt weet dat hij veel tijd en geld moet investeren om hem mooi te houden. Neem mijn aerodeck bijvoorbeeld, afgelopen jaar gekocht en heel heel erg veel aan gedaan om hem naar mijn waarde en normen perfect te krijgen. Ik wil dat ook mijn oude auto's zonder enige problemen kilometers kunnen afleggen, en dat zie je aan mijn aerodeck. Afgelopen augustus gekocht nu al bijna 40.000km mee gereden maar ondertussen wel inclusief aankoop een kleine €4000 in geinvesteerd. tja daar rijdt je ook een honda van 2003/2005 voor.
maar als ik nu met mijn auto naar de noordkaap wil behoef ik alleen mijn olie te controleren en rijden maar, zonder problemen. alles is tiptop.

Nu wil dat niet zeggen dat iedereen dat zou moeten doen. Maar als je naar andere merken gaat kijken zie je direct wie er echte geld voor over heeft en wie niet.

nogmaals ik wil niemand hiermee kwetsen, maar het is wel een goed punt om over na te denken.

ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door Hans » do jul 11, 2013 08:24

Ben het met je eens Ronny, maar er is wel een verschil in geld willen investeren in je Honda en kunnen investeren.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

Gebruikersavatar
CIVIC GT 1985
Berichten: 1750
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door CIVIC GT 1985 » do jul 11, 2013 09:19

Ben het ook met Ronny eens, echter kan geld een issue zijn.

Die Honda's moeten wel een keer op de weg en km maken. Van stil staan worden ze ook niet beter.

Waar ik eigenlijk op doel, is dat er te weinig leden eens een keer naar een meeting komen, gewoon gezellig praten, ervaringen uitwisselen, onderdelen van eigenaar laten gaan en ideeen opdoen.

1 keer per jaar naar een meeting gaan kost echt geen klauwen vol geld, 50 euro brandstof als je zowaar op een dag 400 km moet rijden.

Gr. Remco
HONDA CIVIC 1.5i GT 1985 GREEK WHITE
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER

minimonster
Site Admin
Berichten: 2201
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door minimonster » do jul 11, 2013 19:08

tsjeee 400km?????
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door honda-henk » do jul 11, 2013 21:22

ja op gas he vriend :woow: :woow: :woow: :idea:
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door Honda-ronny » zo jul 14, 2013 00:40

Hoi

in dit soort cases is geld altijd een questie, vandaar dat ik ook aangaf dat het niet voor een ieder is weggelegd. Nogmaals respect voor diegene die het met veel minder moeten doen.

Wat een bijkomend punt is is dat sommige onderdelen dermate schaars beginnen te worden dat de prijzen van de onderdelen bijna de waarde van de auto inhalen.

neem nu als voorbeeld: je koopt een hele mooie civic 1e generatie driedeurs,van 1e eigenaar oud vrouwtje etc . voor een bedrag van €1500. Zeer nette staat etc etc. auto heeft alleen twee voorschermen die minder zijn en auto heeft al geruime tijd geen beurt gehad.

als je een echte liefhebber bent ga je op zoek naar nieuwe voorschermen (origineel) een knappe vent als je een setje origineel voor onder de €400 a € 500 kunt kopen, die moeten nog gespoten worden (en als je het goed doet de motorkap en deuren meespuiten ivm kleurverschil) ben je zo €800 tot €1000 verder

heb je nog geen beurt gedaan en je hebt al net zo veel aan ondderdelen uitgegeven als je voor de hele auto betaald hebt.

Een goede beurt voor een civic is best wel wat werk, distributieriem, waterpomp, bougies, klepdekselpakking brandstoffilter, luchtfilter, oliefilter motorolie, bakolie, remvloeistof ben je zo weer €300 a €350 verder (is het nog niet gemonteerd)

eigenlijk moet je bij een bolletje ook ALTIJD de carperpan demonteren en een nieuwe pakking en pakking van de oliezeef monteren) €75 verder

dan heb je nog geen meter gereden. Maar als je als liefhebber lang wil doen met je oldtimer zijn het zaken waar je niet omheen kunt.
nu kun je wel een aantal zaken uitsmeren over een langere periode.
Probeer niet in de valkuil te trappen met het kopen van niet juiste immitatie onderdelen (hiermee zeg ik niet dat je geen immitatie mag of kan kopen maar weet wat je koopt)

Als je na de aankoop goed inversteerd in dergelijk onderhoud en je draagt elk jaar zorg voor het vervolg onderhoud dan kun je echt heel erg lang plezier hebben van je oldtimer. Als je dan 10 jaar gereden hebt heeft de auto per jaar nog bijna niets gekost.

Dit is wat ik nu bedoel met GOed onderhouden van een oldtimer en kosten maken ( wat uiteindelijk kosten besparend werkt)

Helaas zie ik te veel "ondeskundig" geknutsel wat heel vaak lijdt tot extra reparaties.

Wat ik als laatste wil toevoegen aan het geheel.

Maak positief gebruik van het advies van de techneuten die vroeger jaren aan deze auto's hebben gesleuteld, en daarbij veel kennis hebben opgedaan.
Meestal is dit advies niet altijd het goedkoopste maar bedenk dat in dit soort cases goedkoop bijna altijd duurkoop is.
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door Honda-ronny » zo jul 14, 2013 00:49

Honda-ronny schreef:O ja

nog een tip voor diegene die hiervan willen leren.

Voor 2 maanden terug werd ik gebeld door een (niet forumlid) met de vraag waar hij op moest letten bij het kopen van een bolletje en wat hij vervolgens moest doen om hem weer goed rijdend te krijgen.

Auto waar hij naar ging kijken had 7 jaar stil gestaan en had weinig roest.

Een van de adviezen die ik hem heb gegeven was dat hij alvorens hij ook maar 1 meter ging rijden zijn carterpan moet demonteren en het oliefilterzeef vervangen, en vervolgens zijn carterpan en klepdeksel reinigen en goed spoelen. (ik had hem nog meer tips gegeven maar dit is een mooi voorbeeld)

Net voor mijn vakantie ontving ik wederom een telefoontje dat hij de auto gekocht had, hij had een bevriende automonteur gevraagd om mee te gaan kijken en de auto werd gekocht, een week later tijdens het ophalen (ja je voelt hem al aankomen, die monteur had gezegd dat je gemakkelijk met die auto naar huis kon rijden) is hij tijdens de reis naar huis gestrand. Twee problemen, vastgelopen remmen en ja een defecte nokkenas ten gevolge van een dichte oliepomp (precies wat ik voorspeld had)

Mij werd de vraag gesteld of ik aan onderdelen kon komen met daarbij de vraag hoe hij dit het beste kan gaan aanpakken, heb de beste jongeman netjes verzocht zelf op zoek te gaan met zijn monteur. Ik heb netjes aangegeven dat ik hem verder niet meer help, gezien het voorafgaande.

Helaas is dit al vaker gebeurd, mensen als je niet van plan bent om te luisteren vraag dan ook niet op advies.

ronnny
Redactie: Dit werkt het enthousiaster maken van forumleden niet in de hand. Hier staan wij niet geheel achter. Het is jammer als je raad niet (in eerste instantie) wordt opgevolgd, maar dat staat niet in de weg de aspirant Honda rijder weer op de weg te helpen.
Wellicht is het een iets eigenwijze, maar enorm enthousiast figuur!!
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door Hans » zo jul 14, 2013 10:40

Jeetje Ron, wat ben je streng. Ik durf je bijna niet meer te bellen.

;)
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

minimonster
Site Admin
Berichten: 2201
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoe krijgen we forumleden enthousiaster?

Bericht door minimonster » zo jul 14, 2013 10:44

Ik schaar mij onder de eigenwijze techneut die wél wil investeren, maar nog niet zo goed luistert naar anderen.. :oops:
Ik huiver niet om ergens een ander blokje in te lepelen, maar die pak ik dan wel ff helemaal aan. :woow:

Maar ja rest de vraag: Hoe krijgen we meer forum leden op meetings?
Of moeten we het een keertje omdraaien? Op bezoek bij de forumleden, die daarvoor de ruimte en mogelijkheden voor heeft?
Als we alle leden langs gaan (140+) zijn we wel een paar jaar verder overigens :crazy: :crazy:

Er zijn een aantal leden in het land met een bijzondere of minder bijzondere verzameling Honda's. Is dit een idee :?: :?: :?:

Wie wil ons ontvangen?? Doe maar een voorstel..

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Plaats reactie