Even voorstellen, Chris1144

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » ma mei 09, 2016 18:27

Er gaat zeker weer dempingsmateriaal in terug komen, ik kan nu enkel met slijpen aan de bodem al merken dat je veel meer lawaai hebt dan wanneer die matten er nog in zaten.

Maar reden voor het verwijderen van de matten was, omdat er links achter moest deze er al uit dit in verband met onder liggende roest. De mat welke in de kuip van de "achterbank" zat moest er ook uit in verband met onderliggende roest. De enige welke ogenschijnlijk dan nog goed waren, waren: de mat in de reserve wiel kuip en de mat rechts boven de reserve wiel kuip. Heb die twee overige matten er dan maar gewoon bij uit getikt puur uit voorzorg, ik wil er zeker van zijn dat ik daar geen roest achterlaat. De matten welke onder de stoelen behoren te zitten zaten er zoiezo al niet meer in toen ik de auto kocht, deze zijn er dan al eens door de vorige eigenaar uitgehaald.

Er gaan zeker matten in terug komen, maar welke? Ik heb nog eerlijk gezegd geen idee, heb namelijk ook al wel wat verder zitten kijkend dan enkel bitumen matten. Maar zodra je daar aan begint dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Het zal echter nog wel even duren voordat er weer voordat er matten in terug gaan, het roest spook heeft namelijk toch nog wel redelijk toegeslagen bij de auto. En door slechte reparaties van voorgangers komt er als maar meer werk aan, heel veel plekken leek de auto "hard" hard te zijn. Echter wanneer je er nu de borstel opzet blijkt het allemaal plamuur te zijn, het is denk ik ook een geluk dat ik zelf het meeste zelf probeer te doen. Maar om dit alles uit te besteden denk ik niet dat het meer geheel verantwoord was geweest.

Zo kom ik dus veel van dit zulk dingen tegen:Afbeelding

Het leek opzich hard te zijn, ze hebben echter gewoon plaatjes op de roest gelast. En het is ook nog eens met niks afgewerkt...

Het was allemaal voor het oog zo mooi hard, echter dit moest er allemaal uit om het weer goed te krijgen:
Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door andregc » di mei 10, 2016 09:48

Top, beter nu goed doen dan over 10 jaar opnieuw alles eruit.

Wordt vast een plaatje van een auto.

groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » ma jun 06, 2016 23:23

@André, Ik ga mijn best doen. Het valt alleen toch nog wel een beetje tegen allemaal, de crx is afgelopen zaterdag op een brug geweest. Dit om de roest bij de dorpels nu toch eens beter te bekijken, de auto had eigenlijk afgelopen jaar niet meer door de APK heen mogen komen als je die schades ziet....

Maar het einde van de grote stukken begint toch langzamer zeker in zicht te komen, of althans hij kan zometeen tenminste weer door de APK heen komen. De dorpels zullen binnenkort klaar zijn en de bodem ook, misschien nog een paar hele kleine stukjes maar geen echte grote structurele delen meer. Enige echte probleem wat ik dan nog moet is het deel rondom de scharnieren, van de deur van de bestuurders deur. Binnenkort maar weer eens een paar fototjes plaatsen :woow:

Maar aangezien de CRX in de komende maanden weer voor zijn APK moet, wil ik hem ook langzaam maar zeker hier ook weer klaar voor te maken. Nu zit ik alleen nog met een vraagje, in onderstaande foto is te zien hoe een voorganger een 50 mm lange spaanplaat schoef in de koets heeft geschroefd. Deze werd gebruikt voor het ophangen van de achterbumper, in de bumper zit inderdaad een soort van rails welke over deze schroef heen schoof. Echter het lijkt me niet geheel origineel deze schroef? Heeft iemand enig idee hoe als dat dit origineel is geweest, wat heeft daar op de koets gezeten? Ik heb het hier al bij de dealer geprobeerd te vragen, maar jammer genoeg zonde succes

Oude situatie:
Afbeelding

Rails in de bumper:
Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » di jun 28, 2016 20:12

Het werk aan de CRX heeft de afgelopen tijd niet stil gestaan, het nodige werk is nog weer gedaan.

Zo zit is inmiddels de volledige linker dorpel van voor tot achter vervangen voor een nieuwe, en is het rotte deel in de linker wiel kast rand is ook weer gerepareerd.
Afbeelding

En buiten dat om zijn er nog weer veel andere stukken in de bodem vervangen


Afbeelding

En inmiddels heeft de Aerodeck ook de 350.000 Km gehaald :thumbup:
Afbeelding

Tevens zijn de EK vti velgen ook weer afgeschuurd en opnieuw gespoten en zijn deze er ook weer ondergekomen:
Afbeelding

Next up voor de CRX is het stuk roest wat om de scharnieren zit te verwijderen en hier een nieuw stuk in te lassen. En tevens zal de CRX een olie wissel gaan krijgen. Ik ben er alleen nog niet uit wat voor een olie te gebruiken, ik nijg gewoon naar standaard 10W40 van Shell te gaan. Er zit nu een vol syntheet op van Motul, dit is door de vorige eigenaar gedaan. Echter dit lijkt mij veelte dun voor zo'n motor?


Overigens niemand enig idee wat er origineel aan de koets behoort te zitten t.b.v. van die bumper geleiding?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » ma aug 08, 2016 21:53

Bij de crx is het werk ook nog weer verder gegaan, de nodige plak plaatjes zijn nog weer vervangen in de bodem voor vers metaal. Maar inmiddels ligt de neus er ook weer grotendeels ervan af, dit om alles eens goed schoon te maken en de wielkasten te tectyleren.

Links en rechts en in de primer ,nadat er ook weer de nodige stukken zijn ingelast.
Afbeelding

Afbeelding

En beide zijden inmiddels getectyleerd

Afbeelding

En tijdens het demonteren ook weer de nodige what the fuck momentje.
Afbeelding

En op een gegeven moment krijg je dan zoiets
Afbeelding

http://images.hondaworld.ru/spare1/17SB201/B__4900.gif

Ik weet niet of er hier nog mensen zijn die mij hier misschien mee kunnen helpen maar ik zit nog met een vraagje over bepaalde steuntjes van de spatborden. Op bovenstaande foto is een steuntje te zien genummerd met 7 en 14, dit is een versteviging steun t.b.v het spatbord. Ik zie nergens deze steuntjes bij mij, en mijn spatbord lijmt inderdaad niet goed op met de deur. Deze zit iets te ver naar binnen, in de koets van de auto. Zitten inderdaad aan elke zijde 2 kunstof blokjes waar nog iets ingeschroefd kan worden. Onder de stootstrip zitten ook gaatjes waar iets vast gezet kan worden.

Aan de bijrijders zijde is ook een zelf gebeund steuntje gemaakt en met parkeren vast gezet. Aan de andere zijde zit niks.

Komende weken nog weet verder Beunen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » di aug 16, 2016 22:05

Gisteravond nog weer een keertje naar de Belgische grens gereden voor een paar onderdelen voor de CRX, alleen zoals altijd weer met meer terug gekomen dan bedoeld

Een intact knipper licht, de mijne mist een beugeltje:
Afbeelding

2 hele 1.6 achterlichten, bij de mijne zit een scheur in de rand van één van de lampen:
Afbeelding

En op reserve nog een setje koplampen:
Afbeelding

Een andere ruitenwisser mechanisme met nagenoeg geen speling op de kogels, bij de huidige zit 2 á 3 cm speling:
Afbeelding

Waar het ritje eigenlijk deels om ging, een set roest vrije raam rubbers
Afbeelding

En een "bubbel"vrije spoiler, deze heeft al wel iets roest op het metaal zitten wat erin zit. toch nog eens kijken of hier nog wat tegen te doen is.
Afbeelding

Een minder "rot" raam mechansime, het huidige is dusdanig ver heen dat deze niet meer te redden is.
Afbeelding

Één van de missende spatbord steunen, aan beide zijden mist het onderliggende steuntje. Met als gevolg dat de spatborden niet goed oplijnen met de rest van de body. Momenteel de rechter gevonden, de zoektocht naar de linker gaat nog weer verder ( mocht iemand nog iets hebben, dan houd ik mij aanbevolen )
Afbeelding

En een intact parafaan deel, bij de mijne is al eens een deel aangelijmd.
Afbeelding

En nog twee inlaat spruitstukken meegenomen, bedoeling is om eens mee te gaan experimenteren wat betreft schoonmaken en eventueel ook nog het poort matchen van de gasklep enz enz. Hier moet ik me eerst nog eens in in gaan lezen van wat er eigenlijk allemaal mogelijk is
Afbeelding

En voor het eerst sinds lange tijd is de CRX ook weer eens naar buiten toe gekomen, geloof dat dit het eerst keer dit jaar weer is dat die al zijn bumpers en skirts tegelijk gemonteerd heeft zitten

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag dan ook nog weer eens lekker rond gereden met de CRX , wat toch wel weer eens leuk blijft na een lange tijd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door andregc » wo aug 24, 2016 00:13

Lekker bezig hoor, leuk dat je het zo grondig aanpakt. En gewoon doorrijden terwijl je ook geregeld klust is toch het leukst.

gr André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » wo aug 24, 2016 09:48

Bedankt André :woow:

Over het algemeen rijd ik er niet veel mee, blokje om en veel meer ook niet. Afgelopen, paar weken had ik bouwvak. Dus die drie weken ben ik lekker aan het sleutelen geweest aan fe CRX, van alles en nog wat aan gedaan. Maar het hoofd doel was eigenlijk dat de CRX weer compleet klaar stond. Aangezien de CRX nog "maar" 28 jaar oud is en deze dus toch nog jaarlijks door de keuring heen moet. Er zitten nu nog 3 gaatjes bij het reserve wiel, 1 grotere 10*5 cm ofzo en twee gaten te grootte van een euro muntstuk , zegmaar. Maar dit mag volgens mij niet zo'n probleem zijn voor de keuring . Alle andere gaten zitten na veel ploeteren nu wel eindelijk dicht, tevens is vorige week de gehele bodem blank gemaakt en alles opnieuw in de zink spray gezet. Waarna er dan weet een nette laag met tectyl overheen is gezet.

Inmiddels ligt er ook een ander RVS spruitstuk klaar, welke pas gemaakt gaat worden. Er is namelijk eens een universele midden pijp onder gezet. En deze heeft men toen besloten vast te lassen aan het origineele spruitstuk. En zodra het spruitstuk erop zit en de andere einddemper eronder zit kan die op de wagen en dan een rvs midden pijpje bij laten maken . Maar daar binnen kort meer over
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » ma jan 16, 2017 21:23

PFFFF beetje stof afblazen hierzo,lange tijd weinig geupdate :crazy:

Na de super geslaagde snert rit ben ik nog doorgereden naar Rijsbergen, hier had ik namelijk nog een afspraak staan om nog weer de nodige onderdelen op te halen voor de CRX. Uiteindelijk weggegaan met de CRX goed volgeladen met onderdelen,


Tevens ook nog een setje goed functionerende gas dempers voor de achterklep kunnen scoren, het multifunctionele blok hout kan dan eindelijk achteruit de auto :woow:

Afbeelding

Paar weken later mocht de CRX voor zijn jaarlijkse keuring gaan, toch wel een spannend moment. Hopen op niet al teveel narigheid, uiteindelijk oordeel van de keurmeester was. Er moest één stof hoesje vervangen worden van een stuurkogel, en het flexibele stuk in de uitlaat moest vervangen worden. Voor de rest alleen meer lovende woorden over de nette coditie van de bode :woow: Niet slecht voor een 28 jaar oud beestje.

Ondertussen blijft het verzamelen van onderdelen nog steeds rustig door gaan, sommige dingen welke ik gepland heb zijn toch nog weer iets uitgesteld. Aangezien de laatste tijd te druk met andere prioriteiten, over een paar maandjes als het goed is de sleutels ontvangen van mijn eerste eigen huis. Het nieuwe huis zal zeker niet betekenen dat de CRX in vergetelheid raakt, waarschijnlijk zal het dan nog veel gekker gaan worden. Dit omdat die dan zometeen bij het huis in de garage box staat,
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

jan

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door jan » vr jan 20, 2017 19:19

leuk projectje heb je daar.. ooit wil ik ook nog een type 1 aan pakken. Heb ik het verleden zelf ook een 87er gereden met een zc1 er in Blijven leuke dingen en lopen loeihard :lol:

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » vr jan 20, 2017 23:39

Thanks Jan, ik ben alleen nog lang niet zover als dat jij bent. Maar het rijdt inderdaad super gaaf zo'n ZC motor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

jan

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door jan » za jan 21, 2017 09:56

type 1 is ook heel andere auto dan mk2.. Heeft veel meer aandacht munten dat is het minste er aan..

in iedergeval succes en maak er wat moois van!

DAFKE
Berichten: 809
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door DAFKE » zo mar 05, 2017 19:21

Heb je dit gezien Chris?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... =lr&pos=18

Grt. Roland.

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » ma mar 06, 2017 10:10

Hoi Roland die partij onderdelen heb ik zeer zeker al gezien, en niet alleen op de foto's van MP. Ben ook al een paar keer bij hem weze kijken voor onderdelen en heb er al veel gekocht. Maar bedankt voor de tip :woow:

Die Spoiler welke ik een paar berichten hoger op de foto heb staan komt van die klep af :lol:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Even voorstellen, Chris1144

Bericht door Chris1144 » vr mei 26, 2017 21:29

Nou inmiddels een klein updatetje doen van mijn kant, aangezien de schokbrekers al een lange tijd klaar liggen zijn inmiddels de achterste schobrekers en dan toch onder gegaan. Verschil is goed merkbaar :woow: nu is die bijna klaar voor de rit richting Zeeland

Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Plaats reactie