Alwin stelt zich voor

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Plaats reactie
Alwin

Alwin stelt zich voor

Bericht door Alwin » ma feb 20, 2017 19:19

Hallo liefhebber,

Mijn naam is Alwin, 35 jaar en woonachtig in Wezep.
Begonnen in een CRX 1.5 uit '85 als eerste Honda, deze is al lang niet meer.
Verder een Honda Civic Coupé '97 gehad van 1e eigenaar waarvan ik erg benieuwd ben of deze hier misschien is opgedoken (RF-JH-72)
Civic 1.4 uit 2003
CRV uit 2002

Op het moment rijd mijn vrouw in een 2011 Civic Hybride met compleet spoiler pakket en heb ik onlangs de witte Wagon van Marktplaats uit '81 op de parkeerplaats thuis geparkeerd. Mijn hele (schoon) familie is Honda en MG/Rover gek. Nagenoeg iedereen rijdt in een witte Honda.

Waarom de witte Civic? Geen idee eigenlijk....volgens RDW data zijn er nog 7 geregistreerd waarvan er nog 2 rondrijden met een geldig APK. Hoe accuraat dit is weet ik niet. Ik zie ze niet vaak rijden in ieder geval. Vanavond wordt er met de grote beurt gestart en de distributie vervangen. Wat moet ik er mee doen? Verlagen en andere velgen? Origineel houden? Mee blijven rijden?
Helaas ga ik de meeting van de 11e niet halen ivm brandweerwedstrijden.

Groeten Alwin
Bijlagen
civic aangepast3.gif
civic aangepast3.gif (99.89 KiB) 7882 keer bekeken
civic aangepast2.gif
civic aangepast2.gif (1.05 MiB) 7882 keer bekeken
civic aangepast1.gif
civic aangepast1.gif (825.49 KiB) 7882 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Alwin stelt zich voor

Bericht door Gekke Gerritje » ma feb 20, 2017 20:55

Welkom, lekker origineel houden :woow:
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Aad van der Maas

Re: Alwin stelt zich voor

Bericht door Aad van der Maas » ma feb 20, 2017 21:32

Mee eens. :woow:

DAFKE
Berichten: 809
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Re: Alwin stelt zich voor

Bericht door DAFKE » ma feb 20, 2017 23:59

Hoi Alwin Zeker origineel houden. Dit is een zeldzaam exemplaar. Moet je er veel aan doen na het lange stilstaan?
Grt Roland.

Alwin

Re: Alwin stelt zich voor

Bericht door Alwin » di feb 21, 2017 08:00

Voor de APK hoefde er nauwelijks iets te gebeuren behalve 4 nieuwe banden. Alhoewel ik er na die tijd achter kwam dat de ruitensproeier het niet doet. Daar moet ik dus nog naar kijken.

Verder zijn we gisteren begonnen met het 1e onderhoud. De remvoering kwam zo uit de trommels vallen :shock: Maar goed dat we dit allemaal nog nakijken. Dat wordt natuurlijk allemaal vervangen voor nieuw materiaal. De vloeistoffen worden vervangen en de distributie gaat er nieuw op. Wel grappig trouwens dat het werkplaats handboek diverse intervallen aangeeft maar geen woord rept over de distributie. Verder zit er een dikke laag tectyl op. Ook onder de motorkap, misschien niet heel mooi maar het heeft er wel voor gezorgd dat er geen rottigheid aan zit. Ben alleen niet zo handig met carburateurs....wil deze toch een keer laten reinigen. Onder aan de dop van de olie zat een witte slush laag, alles nagekeken en het blijkt alleen daar te zitten (vocht) verder was zelfs de olie nog blank in het blok. Hij was in ieder geval netjes weggezet.
1 slot aan bestuurderskant werkt niet, kijken hoe ik dat kan maken.

moet zeggen dat het rijden me totaal niet tegenvalt. Interieur ziet er echt goed uit maar dat mag ook met maar 63000km op de klok.


Verder nog tips en/of goed ideeen?

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Alwin stelt zich voor

Bericht door andregc » di feb 21, 2017 13:06

Hallo Alwin,

leuk dat je de weg naar het forum opnieuw hebt gevonden en toffe civic station, jaloers op.
De slush onder de dop zou ik me weinig van aantrekken, dat hebben veel honda's type 1 en 2. Zit vast wat vocht in het blok, maar is zeker niet altijd een lekke koppakking. Gewoon verversen en mee rijden.

Mocht je nog remmerij nodig hebben, ik heb aardig wat liggen. Verder zou ik het wat verlagen en 14 inch vtec velgen eronder. WOrdt het een strakke bak van :))

groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Alwin

Re: Alwin stelt zich voor

Bericht door Alwin » di feb 21, 2017 19:22

Bedankt Andre!

Remmerij was al besteld, zwager werkt bij Honda Wesselink en mijn schoonpa bij Schaftenaar.
Maar wel een goede reminder voor als ik eens iets nodig ben.
Setje mooie velgen zijn nog wel welkom, als je daar nog een adres voor hebt (of een foto van Vtec wielen) dan hoor ik dat graag.

Heb je tips vwb het verlagen? Kan op internet wel wat vinden maar niet echt praktische tips om dat te doen.

Thanks alvast!

minimonster
Site Admin
Berichten: 2201
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alwin stelt zich voor

Bericht door minimonster » zo feb 26, 2017 17:16

Hey Alwin,

Welkom op ons forum! Dit keer niet in Ermelo, maar we zien je vast nog wel een keertje!

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Plaats reactie