Als student op vakantie.

Heb je een leuke reis gemaakt met je Honda?
Deel hem dan in dit forum met ons.
Plaats reactie
Schuttie

Als student op vakantie.

Bericht door Schuttie » ma dec 05, 2011 14:51

Hondaliefhebbers,

Nu de winter echt intreed verlang je toch weer terug naar die mooie zomerdagen. Dus toch maar even een verslag maken. Afgelopen zomer ben ik met mijn twee liefdes (lees: mijn vriendin en mijn Prelude) op vakantie naar Frankrijk geweest. Bestemming was : camping Domaine les Gendins in Saint Germain des Salles, Auvergne. (De camping is overigens een echte aanrader voor gezinnen met kinderen. Link:http: www.domainelesgandins.com)
Het plan: koepel tentje achterin, gaspit mee en over de B wegen naar Frankrijk. We zijn op de heenweg via de toeristische route gegaan en hebben even Luxemburg mee gepakt.

De auto zat goed vol:
Afbeelding

Luxemburg:
Afbeelding

De prijzen in Luxemburg:
Afbeelding
Dat was dus een goedkope tank.

Eenmaal aangekomen kon de vakantie beginnen. Het doel was helemaal relaxen. We waren te vroeg dus hebben de eerste nacht een grote goedkope camping gezocht om gelijk na de tent opgezet te hebben als een blok in slaap te vallen.

Camping 1:
Afbeelding

Deze camping was achteraf nog maar 30 min rijden van de uiteindelijke camping waar we achteraf ook terecht hadden gekund maar effin.

Dan nu nog wat foto's van onze stek en de omgeving.

Afbeelding
Afbeelding

Er moet ook gegeten worden een maaltijdsalade bijvoorbeeld:
Afbeelding
Dit was niet het lekkerste maal want op de camping kon er ook mee gegeten worden met de Nederlandse eigenaren die voor je gingen koken. Twee keer een heerlijk 3 gangen diner gehad met enkele andere camping gasten.

Een stukje camping:
Afbeelding
Afbeelding

En dan nog de categorie gespot:
Fiatje
Afbeelding

Een stokoude Renault
Afbeelding
Gelukkig had de Prelude voor deze foto een dakraam 8)

Ineens voor 1 nacht op de camping:
Afbeelding
Bleek achteraf een licentiebouw uit Brazilië te zijn. Van daar ook de te goede staat voor een Brit.

Omgeving:
Afbeelding
Afbeelding

Na een heerlijke week waarin we onder andere Vichy hebben bekeken en hebben gekayakt geheel ontspannen weer naar huis.
In het krieken van de dag:
Afbeelding

Onderweg naar huis begon de Prelude kuren te krijgen. Gestotter op het gas wat steeds erger werd. Zo erg dat we op een gegeven moment met moeite verder konden. Dus even op de krik de benzine filter na gekeken. Bleek het niet te zijn. Helaas kreeg ik de bougies niet los en heb ik de verdelerkap over het hoofd gezien. We waren er ook klaar mee en zijn dus gewoon met veel gas geven naar huis gegaan. Toen reageerde hij namelijk nog wel goed.

Dus vieze handjes, zelfs mijn vriendin had haar handen vuil gemaakt en dat was zeker een foto'tje waard:

Afbeelding

Na thuiskomst de verdeler schoon gemaakt toen werd het beter. Gelijk maar een nieuwe besteld met rotor en toen was het probleem vrijwel opgelost. Inmiddels heb ik er een nieuwe Varta accu in zitten dus aan de accu kan het niet liggen. Dat was achteraf waarschijnlijk de grootste boosdoener want hij loopt weer als een zonnetje!

Tot zo ver onze zomer.

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Leuk verhaal

Bericht door andregc » ma dec 05, 2011 22:32

hallo,

leuk dat je ons verwent met mooie honda actie foto's, ik krijg er ook weer warme zomer gevoelens van moet ik zeggen.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Boef

Bericht door Boef » vr dec 09, 2011 17:00

Leuke foto's! ook ik krijg weer helemaal zin in een heerlijke zomervakantie met bijbehorende temperatuur 8)
Maar eerst nog even een heerlijk weekje wintersport in het verschiet daarna mag de zomer weer beginnen.

groeten Esther

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » vr dec 09, 2011 20:28

Mooie foto's en zo'n Prelude blijft leuk, zag er één te koop staan met zo'n gave ingebouwde radio met bediening naast het stuur.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Schuttie

Bericht door Schuttie » za dec 10, 2011 15:00

Gekke Gerritje schreef:Mooie foto's en zo'n Prelude blijft leuk, zag er één te koop staan met zo'n gave ingebouwde radio met bediening naast het stuur.
Het mooie is dat hebben ze allemaal :lol: Op de foto zie je mijn oude cd speler eronder hangen. Ik heb nu een mooier framepje gemaakt op de plek van een uitneembaar paneeltje om geen lelijke gaten te krijgen. Mooi kistje van triplex eromheen even zwart gemaakt. Alweer een stuk mooier als op die foto. Wat ik trouwens ook zo gaaf vind aan het intereur van de prelude is de toerenteller die voor de kilometer teller langs gaat :-)

minimonster
Site Admin
Berichten: 2201
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » zo dec 11, 2011 10:21

Schuttie schreef:
Het mooie is dat hebben ze allemaal :lol: Op de foto zie je mijn oude cd speler eronder hangen. Ik heb nu een mooier framepje gemaakt op de plek van een uitneembaar paneeltje om geen lelijke gaten te krijgen. Mooi kistje van triplex eromheen even zwart gemaakt. Alweer een stuk mooier als op die foto. Wat ik trouwens ook zo gaaf vind aan het intereur van de prelude is de toerenteller die voor de kilometer teller langs gaat :-)
Hoi,

Post eens een paar foto's van het interieur en tellerpartij, ik ben wel even benieuwd. Ook wat voor paneeltje je hebt gemaakt. Dat kan natuurlijk anderen op ideeën brengen..

PS: mooie vakantie foto's!

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » zo dec 11, 2011 11:51

Of ff googelen:

Afbeelding

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Schuttie

Bericht door Schuttie » zo dec 11, 2011 19:07

Dit is een foto van voor de facelift. Ik heb zelf andere waarschuwingslampjes.

Schuttie

Bericht door Schuttie » zo dec 11, 2011 19:11

Ik dacht dat hij onder de topic voorstellen stond maar ik zal even wat foto´s van het interieur opzoeken. De foto´s van de nieuwe radio setup moeten jullie nog even tegoed houden.

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » zo dec 11, 2011 20:21

Schuttie schreef:Dit is een foto van voor de facelift. Ik heb zelf andere waarschuwingslampjes.
En deze heeft nog maar 800 meter gereden...... ;-)

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Gebruikersavatar
CIVIC GT 1985
Berichten: 1750
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 21:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door CIVIC GT 1985 » di dec 13, 2011 21:16

Fantastisch he met een oudje op pad gaan, altijd weer een uitdaging en bekijks onderweg...

Gr. Remco
HONDA CIVIC 1.5i GT 1985 GREEK WHITE
HONDA HR-V 1.6i 4WD 5D CVT SPORTSPACK 2004 COSMIC GRAY
TOYOTA COROLLA HYBRID 1.8 TAXI AUT 2020 ZILVER

sem_maatkamp
Berichten: 267
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 23:16
Locatie: Apeldoorn

Bericht door sem_maatkamp » zo jan 08, 2012 22:41

leuke prelude man 8)
zat jij trouwens niet op het rhedens in rozendaal?

Schuttie

Bericht door Schuttie » zo jan 08, 2012 23:17

Ja hoe weet jij dat? Ook daar naar school geweest?

sem_maatkamp
Berichten: 267
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 23:16
Locatie: Apeldoorn

Bericht door sem_maatkamp » zo jan 08, 2012 23:37

jep, zit nu inmiddels 1.5 jaar op MBO in apeldoorn, daarvoor inderdaad daar op school gezeten 2 jaar ;p
havo daar afgerond.
maat van me + ik zagen toen de prelude toen al regelmatig staan en vonden het echt een tof ding 8)

Plaats reactie