Op vakantie met een Toyota (%$#@@^$#@^%#) voor sommige toch?

Heb je een leuke reis gemaakt met je Honda?
Deel hem dan in dit forum met ons.
Plaats reactie
Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Op vakantie met een Toyota (%$#@@^$#@^%#) voor sommige toch?

Bericht door Honda-ronny » do sep 09, 2010 20:03

Ik doe het deze keer even heel simpel, ons verhaaltje wat in het toyota clubbald komt te staan heb ik gecopieerd naar dit forum

have a nice reading.



Geen blauwtje gelopen!

Wellicht is het menig Toyotist al opgevallen, onze crown verzameling is weer iets groter geworden. Via het TACN forum hebben jullie al het een en ander kunnen "volgen". Maar clubbladvulling is net zo belangrijk dus hierbij een nieuwe uiteenzetting het verhaal achter de MS112 uit Zwitserland.
Bijna wekelijks kijk ik op de bekende websites wat er zoal in Europa te koop is aan oude Honda's en Toyota's mobile, autoscout en ebay. Eind juli viel mijn oog op een Toyota Crown wagon MS112 in Zwitserland. Omdat ik toch altijd al een voorliefde voor stationcars heb gehad viel deze natuurlijk helemaal op: een MS112 stationcar. Mijn eerste reactie was: die zijn er niet zo veel. Even wat google en pluis werk en mijn vermoedens werden bevestigd. Tja maar we hebben al voldoende auto's! Toch maar even verder "puzzelen", een kort mailtje naar de adverteerder leerde me dat de auto te koop stond bij een Toyota dealer in het midden van Zwitserland (regio Bern) zoals dat de Zwitsers wel toevertrouwd is kreeg ik een "hoflich" mailtje terug met daarin mijn vragen perfect beantwoord.
Het bleek een Crown te zijn van de 1e eigenaar, weliswaar met 190.000 km " op de teller " maar alles tiptop onderhouden. Even onze vrienden elders in Zwitserland gebeld, ook een zware techneut en gevraagd of hij even telefonisch contact wilde leggen of dit verhaal klopte. Al snel kwam de bevestiging dat dit verhaal niet uit de duim gezogen was. Helaas kon hij persoonlijk niet gaan kijken omdat zijn geplande vakantie ook voor de deur stond.
Zelf wederom contact opgenomen maar dan nu telefonisch met de Toyota dealer en aangegeven, natuurlijk na huiselijk overleg, dat de koop beslecht zou zijn. Dit even bevestigd met een mailtje wat prompt beantwoord werd. De volgende dag het geld overgemaakt en een ophaaldatum besproken. Nu zul je zeggen geld overmaken terwijl je een auto niet hebt gezien "dat zou ik nooit doen", wij wel. Met de ervaring die wij met Zwitsers hebben, de contacten die gelegd waren en alle gegevens die wij op dat moment ter beschikking hadden was voldoende om 100% vertrouwen te hebben in deze transactie.
En nu maar wachten totdat het vrijdag 30 Juli zou worden. In de tussentijd nog even ontslag genomen op de Zaak nadat ik natuurlijk eerst een nieuwe uitdaging ondertekend had, maar dat is bijzaak.

De bewuste vrijdagochtend ging om 4.00 de wekker, douchen iets eten, broodjes smeren voor onderweg en om 4.45 zitten we in de auto op weg naar Zwitserland. De gastank van de civic bomvol en toeren maar, zoals het een echte Honda betaamd Heel Veel Toeren. Tijdens onze trip naar Zwitserland moesten we niet alleen onze inmiddels gekochte en reeds betaalde crown ophalen, maar ook nog een complete uitlaat van een 1e generatie prelude afleveren op een parkeerplaats net achter Basel bij het plaatsje Pratteln. De koper van deze uitlaat woonde een 45 min van dit tankstation vandaan dus een uurtje voor onze aankomst even sms'en. Nagenoeg tegelijk kwamen we rond de klok van 11.45 bij deze parkeerplaats aan. Kofferbakken open handel omgeladen en zoals dat Zwitsers betaamd direct ingeladen voor “eine tasse kaffee”.

Rond de klok van 12.15 gingen we weer verder op weg naar de Toyota dealer in Tauffelen. Om 13.00 arriveerden we in een hevige regenbui in het bewuste dorp. Omdat ze in Zwitserland ook gewend zijn een lange middagpauze te houden was de deur niet eerder open dan voor 13.15. Uiterst vriendelijk werden we ontvangen door de eigenaar. Na een kort en leuk gesprek leidde hij ons direct naar de achterzijde van het gebouw (onder) waar de mooie Crown stond te wachten. We stonden beide versteld, we wisten dat hij mooi was maar dit, het overtrof onze stoutste verwachtingen. Onze Duitse tijdelijke kentekenplaten kwamen boven tafel en deze werden netjes door de toyota dealer gemonteerd. Ik hoefde het niet eens te vragen om dit te doen, het werd al aangeboden. dat noemen ze hoflichkeit !!
De auto is/was van de eerste eigenaar, deze werd nog gebeld om even afscheid te komen nemen. Hij had het er moeilijk mee.
Alle facturen lagen bij de auto ( de hele historie vanaf 1993) daarvoor was alles vernietigd. Verder werd er meegeleverd een set dakdragers, een set skibeugels, een nieuwe set winterbanden met crown velgen etc.

Na het afscheid nemer vertrokken we voor een leuke tocht door de Jura. Eenmaal weer op weg naar onze volgende afspraak, Blauen. Het mekka van de S800 liefhebbers, onze vrienden roby und trudy, zijn daar woonachtig. Zelf waren ze al op vakantie maar omdat wij hen zo goed kennen, weten we hoe we binnen kunnen komen. (dit is overigens ook bij hen bekend)
even een 8 tal banden inladen, compleet cabriolet raam met frame van een Honda S600 meenemen, een sportstuur en nog enkele andere honda onderdelen. Helaas kon het koplampafstelappraaat van Hella niet meer mee, dat komt dan een volgend keer wel.

Rond de klok van 17.00 uur reden we weer weg vanuit Blauen richting Nederland. al snel werd duidelijk dat er veel vakantiegangers op retourreis waren vanuit de zuidelijke streken. In Basel was het druk en tijdens de vele wegwerkzaamheden in Duitsland stonden we regelmatig stil in de file. De terugreis duurde iets langer dan gepland.
Om 1.30 uur s'nachts waren we thuis, 1496 km verder en een auto rijker. Normaliter zouden we wel zijn blijven overnachten maar omdat we zaterdags een begrafenis hadden van een goede vriendin van ons moest dit maar even op 1 dagje geregeld worden, is wel vermoeiend maar wel leuk.

S'ochtens 2 augustus is Sandra direct naar de RDW in Venlo gereden voor een Nederlands kenteken, dit leverde natuurlijk geen problemen op. Wel stonden de mondjes wagenwijd open bij de RDW keurmeester, zei Sandra. Zelden hadden ze een dergelijk mooie Japanse klassieker gezien. Het kenteken zou maximaal 5 werkdagen duren. Nu maar hopen dat het toch iets sneller opgestuurd wordt. De auto direct doorgebracht naar onze huis APK dealer zodat ze hem alvast kunnen " voorkeuren" met als reden dat als het kenteken er is, we direct kentekenplaten kunnen laten maken zodat het APK afmelden alleen nog een formaleit is. Donderdagmiddag kreeg ik een telefoontje dat het kentekenbewijs binnen was. Per telefoon bij de automaterialenzaak de kentekenplaten besteld, deze werden op mijn verzoek netjes afgeleverd bij het APK station. Ondertussen was daar ook het kenteken gearriveerd. De auto werd direct afgemeld, zonder steekproef. Donderdagavond stond de auto wederom op de oprit. De volgende dag, vrijdag werd gebruikt om de banden op te pompen, olie te peilen, de caravan aan te koppelen en in te laden. Natuurlijk moesten er weer de nodige auto onderdelen mee omdat we onderweg weer het een en ander moeten bezorgen. (pst. Dit waren Honda onderdelen). Zaterdagochtend om 6 uur wordt de Crown aangeslingerd en vertrekken we met achter ons de Mostard Yvonne 306LD richting Luxemburg. Reeds voor de middag arriveerden we op de camping. Ondertussen hadden we de onderdelen reeds bij onze kennissen in Mersch afgeleverd, 8 sportvelgen, een nieuwe voorbumper voor een 2e generatie prelude en een nieuwe glazen schuifdak voor diezelfde prelude. Diezelfde avond zijn we weer terug gegaan naar onze vrienden omdat we “even” naar de oldtimer bijeenkomst in Trier zouden rijden. Zij met onze oude Honda civic Wagon en wij met de Crown. Wellicht bij sommige mensen bekend onder de naam Drachenfahrt.de. Eenmaal in Trier aangekomen stonden daar een 35 tal mooie Japanse klassiekers te pronken. Van Honda S800 tot Celica, Subaru etc en tot onze verbazingstond daar ook een MS 112 in het Donkerblauw !! De dagen daarna werd hebben we vele hoeken van Luxemburg ontdekt met de Crown, van Luxemburg stad tot Vianden en Echtenach toe. Soms niet altijd makkelijk zo’n sloep in de parkeergarages in Luxemburg.
Later die week vertrekken we richting Franrijk, de Haut-rhin, Elzas. Een paar leuke dagen hebben we daar doorgebracht. Zelf ben ik op een regenachtige dag richting Rambersville gereden om daar op zoek te gaan naar een Honda Acty die te koop stond via Marche.fr. Helaas niet gevonden, een heerlijke rijtoer door de Elzas en de Vogezen leverden niet meer op dat een half lege tank. We trekken verder naar het Zuiden en eindigen net onder Colmar, midden in de wijnstreek aldaar. Een kort bezoekje aan een andere vriend van ons Frank Zanin een door en door Honda liefhebber, bracht ons weer een stuk verder bij de zoektocht naar de Acty. Daar mijn Frans nog slechter is dan mijn Russisch en Sandra zich redelijk kan verwoorden face to face, had ik Franck toch gevraagd om directe even met deze persoon van de Acty te schakelen. Op het moment van dit schrijven lopen de contacten nog steeds. In de tussentijd zijn we ook nog even naar Zwitserland gereden (zonder caravan) en hebben onze Zwitserse vrienden nog even een bezoekje gebracht (www.rm-garage.ch) Heerlijk uit eten geweest en precies op tijd terug op de camping om de auto veilig binnen de poort te kunnen parkeren. De van de Crown was ondertussen weer gevuld met een heerlijk apparaat, een origineel Hella koplampafstel apparaat, helemaal compleet en goed werkend. Tja dat is toch fijn voor de hobby.
Inmiddels zijn we weer twee dagen verder en is de planning dat ik 17 of 18 september weer terug ga naar midden Frankrijk om de Acty op te halen. Vervelend genoeg kan de bezitter alleen maar Frans maar met handen en voeten kom ik er wel. Vandaag 23 augustus hebben we het hoognodige alweer ingepakt om morgen met de terugreis te starten. Een Rit van 600km met de Crown en de Mostard Yvonne staan voor de boeg, eitje toch als de tank maar vol zit. Ondertussen nog maar even de olie gecontroleerd maar alles is nog “aan peil”. Tot op heden heb ik nog maar ¾ liter olie behoeven bij te vullen op de toch al inmiddels 2800 km gereden totaal kilometers. In deze kilometers zitten bergen van 12% en zelfs een kleintje van 16% (750 meter), caravan ritten en snelweg kilometers. Het enige wat ons tegenvalt is de kwaliteit van de stoelen. Eens kijken of we daar in de toekomst nog iets aan kunnen doen. Voor zover het er nu naar uit ziet zal de Crown ook de rit terug naar Frankrijk met de autoambulance gaan maken om onze onderdelen acty op te halen. Ben benieuwd.
Mocht de reis van het ophalen van de Acty weer een “leuke invulling voor een story” bevatten zal ik wederom gaan schrijven.
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Leuk

Bericht door andregc » do sep 09, 2010 23:42

Hey Ronny,

weer een mooi verhaal, je draait je hand niet om voor mooie spullen, goede zaak natuurlijk.

Ik wil nu natuurlijk wel eens foto's zien.

Wat voor nieuwe baan is je pad gekruist? Ben je uit de leasewereld?

Groeten andre[/b]
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

oeps

Bericht door Honda-ronny » do sep 09, 2010 23:48

Hoi

tja you only live twice toch?
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » vr okt 22, 2010 06:36

beter laat dan nooit

foto's

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

woody
Berichten: 340
Lid geworden op: za sep 06, 2008 17:26
Locatie: zegveld

toyota ronny

Bericht door woody » vr okt 22, 2010 12:42

beste ronny

dit is wel een comibatie waar je zeker trots op mag zijn

ik als medewerker van een toyota dealer

kan ik zeker hiervan genieten

tja kwalitatief is het natuurlijk geen honda :lol: :lol:

maar goed je zou mij er zeker niet mee straffen


gr jan

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

VERKOCHT

Bericht door Honda-ronny » zo feb 13, 2011 21:44

Hello boys

Helaas de crown heeft geen nederlands kenteken meer.

De auto staat nu in BRUSSEL bij een crown liefhebber die al 5 crown's in zijn bezit heeft.
Hij had nog geen station en was al heel lang op zoek,

tja deze auto kun je niet laten staan.

ps nu op zoek naar iets nieuws, waarschijnlijk heb ik morgen al weer wat nieuws en ja het is weer een honda maar wel de helft kleiner dan de Crown.
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

Plaats reactie