Te koop: Honda Civic 1.5i GL ED6 Automaat (1991)

Tja, ook zijn er leden die voor hun Honda een nieuw warm garageplekje zoeken.
Plaats reactie
Frits

Te koop: Honda Civic 1.5i GL ED6 Automaat (1991)

Bericht door Frits » za jul 06, 2019 00:22

Te koop: mijn rode Civic 1.5i GL 16V Automaat (bj. 1991), waarmee ik sinds 2007 met heel veel plezier heb gereden. Een klassieker die geschikt is voor dagelijks gebruik. Met tegenzin moet ik hem wegdoen, omdat ik door rugklachten steeds moeilijker in en uit deze sportief lage auto kan komen. Liever naar een nieuwe eigenaar dan dat hij bij mij te veel stilstaat.

Afbeelding

Meer foto’s https://postimg.cc/gallery/3092cp9ti/
  • Honda Civic 1.5i GL 16V ED6 Automaat
  • Bouwjaar: 1991
  • APK: oktober 2019
  • Km-stand: 265.730
  • Onderhoudshistorie: vanaf okt. 2005 tot heden
  • Roestproblemen carrosserie verholpen
De auto is goed onderhouden. Eerst was hij van mijn tante, maar vanaf kilometerstand 80.000 is hij van mij. Korte stadsritten heb ik bewust vermeden; er zijn overwegend lange afstanden mee gereden. Als ik er niet mee rijd, staat de auto binnen.

Prima motor met tweepunts-injectie die er nog altijd erg veel zin in heeft. Krachtig onderin en in het middengebied. De automatische transmissie irriteert niet. Opschakelen en terugschakelen gebeurt tijdig. Lock-up boven 70 km/u.

Start altijd, want het is een Honda! Heeft een door ACtronics gereviseerde verdeler/ontstekingsunit, die waarschijnlijk beter is dan de originele.

Compressiemeting 4 juli 2019 (einddruk moet minimaal 9,5 bar zijn) :

Afbeelding

Na bijna drie decennia zijn er natuurlijk gebruikssporen. Het interieur is in originele toestand, geen boorgaten of zo. Slijtage bekleding aan de zijkant van de bestuurdersstoel. Passagiersstoel en achterbank zijn weinig gebruikt.

In 2015 zijn links en rechts over de hele lengte van de auto nieuwe kokerbalken ingelast, die inwendig een roestwerende behandeling hebben gekregen met wax. De achterspatborden links en rechts zijn in 2016 vervangen en gespoten. Hiermee zijn alle grote roestproblemen aan de carrosserie verholpen.

In deze draad staat info over het onderhoud dat in het verleden is gedaan: http://hondavrienden.nl/viewtopic.php?f=2&t=2815

Sinds maart 2018 is het volgende aan de auto gedaan
  • Stationair-regelklep (IACV) vervangen door een gebruikte. Zie: http://hondavrienden.nl/viewtopic.php?f=17&t=3471
  • Nieuwe radiateur gemonteerd
  • Brandstoffilter vervangen
  • Nieuwe autoradio (Kenwood) gemonteerd
  • H4-lampen Bosch Gigalight Plus 120 gemonteerd
Onlangs vervangen
  • Bougies (4 x NGK)
  • Bougiekabels (de originele uit 1991 zaten er nog in!)
Verbruik
  • Brandstofverbruik: 1 op 15 tot 16,5, afhankelijk van rijstijl
  • Motorolieverbruik: sinds jaren constant 0,75 liter per 10.000 km
  • Koelvloeistofverbruik: ca. 0,25 liter per 600 km
  • Verbruik automatische bak: 0,0
  • Banden: Dunlop SP Streetresponse 2 (25.000 km met ruim voldoende profiel)
Aandachtspunt
De IACV houdt het stationair toerental prima constant, maar is soms sloom na een start met halfwarme motor. Stationair zakt dan tijdelijk weg naar 500 toeren. Dit duurt ca. 15 seconden, daarna is het niet meer merkbaar. Bij een start met koude motor merk je hier helemaal niks van.

Koop inclusief
  • Reserve-aandrijfas rechtsvoor (hoeft nog niet te worden gemonteerd), professioneel gereviseerd en voorzien van nieuwe homokineten.
  • Origineel instructieboekje
  • Haynes werkplaatshandleiding
  • Olving’s vraagbaak
De auto rijdt goed, de motor loopt erg mooi, en de automaat is geen blok aan je been. Hij stuurt met de precisie zoals je van een Civic kan verwachten. Met deze auto heb je iets bijzonders. Hoe weinig rijden er nog rond, ik zie er in het dagelijks verkeer nooit meer eentje!

Ik hoop dat iemand het stokje wil overnemen en deze auto wil behouden voor de toekomst!

Prijs: 1950 euro

Groeten,
Frits
Laatst gewijzigd door Frits op zo aug 18, 2019 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Frits

Re: Te koop: Honda Civic 1.5i GL ED6 Automaat (1991)

Bericht door Frits » di jul 09, 2019 23:58

Prijsverlaging: 1450 euro

En ik zet hem ook op andere websites te koop.

Groeten,
Frits

Frits

Re: Te koop: Honda Civic 1.5i GL ED6 Automaat (1991)

Bericht door Frits » za jul 13, 2019 09:47

Nogmaals prijsverlaging: 1000 euro

Groeten,
Frits

Frits

Re: Te koop: Honda Civic 1.5i GL ED6 Automaat (1991)

Bericht door Frits » zo aug 18, 2019 15:21

Hij is verkocht. Aan een liefhebber gelukkig.

Groeten,
Frits

Plaats reactie